Förhandsbokningen av GTA VI öppnar nästa vecka

Från sajten:
image

Rockstar Games har berättat visa sina sociala medier att förhandsbokningarna av Grand Theft Auto VI drar igång den 25 juni. Spelet kommer kunna bokas via digitala butiker och hos utvalda återförsäljare.

De har dessutom släppt den officiella omslagsbilden för spelet, i olika format för den som vill dämpa längtan med en bakgrundsbild på datorn eller mobilen.

Via: Rockstar Games.

Givet köp!

Lätt, frågan är bara när det kommer till pc.

Jag kommer spela det på PS5. PC versionen lär dröja några år...

Det är nog så tyvärr.

Om microsofts plan blir sanning ska det väl gå att spela xbox spel på PC runt när detta släpps... eller?

Har för mig det är exklusivt till playstation dock? Men jag kan ha fel.

Föredrar steam i vilket fall… kan hända jag köper till ps5 ändå men jag får fundera på det.

Det står xbox å ps5 på deras websida så hoppas inte ps5, är en xbox person :slight_smile:

Hehe, jag är inte mycket för Xbox men det är väl alltid något. Förstår dock inte varför dom inte bara kan släppa det till pc med men det är som det är.

Jo jag tycker också det är märkligt.

Men om M$ fårtill detta så kanske PC Gamers får sig GTA i höst... man lever på hoppet :slight_smile:

Får se hur dom löser det, GTA5 köpte jag fysiskt. Tror det var typ 6 cd-skivor eller något. :skull:

Nu är väl det bästa om dom i så fall släpper det på Steam, Microsoft store är bedrövlig.

1 gillning

Det kommer släppas på steam och via xbox appen skulle jag gissa.

Men tycker M$ ändå är rätt ok ävrn om jag inte gillar iden med att M$ vill ha "koll" på vilka appat du har installerade. Som Company portal.... Känns som en nödlösning.

Köpte ju en Xbox series S när spelet annonserades första gången för att kunna spela det, hoppas den konsolen räcker till ännu.

Från sajten:
image

Grand Theft Auto VI kan bli betydligt dyrare än många andra nya spel. En portugisisk återförsäljare råkade enligt uppgifter publicera en produktsida där flera versioner av spelet listades under ett annat namn. Den visade fem olika utgåvor med priser från 89,99 euro för standardversionen upp till 199,99 euro för den dyraste varianten. Det skulle innebära ett pris på närmare 1 000 kronor för grundversionen.

Uppgifterna är däremot obekräftade, men går i linje med tidigare rykten om att Rockstar planerar en högre prislapp för GTA VI. Förbokningar väntas enligt tidigare uppgifter den 25 juni.

Feber

Står Xbox X|S på websidan så det bör det göra.

De kan nog sätta lite vilket pris de vill för de vet det kommer säljas.

Det jag inte förstår är storleken på spelet?. 300gig är helt galet.

Vem kommer bryta 1TB gränsen?! :slight_smile:

Från sajten:
image
Bild: Rockstar Games och Take-Two Interactive

Nya uppgifter om GTA 6 har dykt upp via produktbeskrivningar hos två brasilianska återförsäljare. Om informationen stämmer så kommer spelet att integrera ett socialt nätverk där spelaren kan följa influencers, titta på virala videor och upptäcka hemliga sidouppdrag direkt i mobiltelefonen i spelet. Beskrivningarna nämner även NPC:er med mer avancerad AI som ska skapa mer levande och oförutsägbara händelser runt om i Vice City. Dessutom uppges vädersystemet påverka både fysik och spelupplevelse, samtidigt som PS5 Pro ska bjuda på högre bildfrekvens, skarpare grafik och förbättrad ray tracing.

Rockstar har inte bekräftat uppgifterna och eftersom informationen kommer från återförsäljare bör den tas med en nypa salt.

Eurogamer