Foo Fighters

Läser Andres Lokkos fantastiska diss av Foo Fighters:

Förstår inte problemet riktigt, tycker dom har sitt vanliga Foo Fighters sound som jag i alla fall älskar.

Det var en rejäl diss.

FF har väl alltid varit lite "mellanmjölk" med sitt grunge sound som folk gillar. Sen retar nog en del recensenter sig på helylle Dave som är kompis med alla. Tidigare var det ju Toto som alla recensenter hackade på, nu har kanske FF tagit över den tronen. Dave satte ribban när han fortsatte spela på Ullevi efter att ha trillat av scenen och bröt foten (tror jag). Då gick det bort att ställa in men magknip i fortsättningen.

2 gillningar

På tal om Toto.

Vissa ger aldrig upp. :joy::joy:

Jag var på den konserten, den var helgrym!

Men ja det kanske alltid är någon som är hackkyckling då.

2 gillningar

Inte första gången:

Den spelningen var sjuk

Jag har aldrig förstått tjusningen med dom, tycker det låter så fruktansvärt tråkigt, välproducerat men platt som fan..

1 gillning

Enig i det. Aldrig förstått storheten med dem. Vill gilla dem för att Dave verkar vara en härligt person men musiken är ett riktigt sömnpiller.

2 gillningar

Monkey Wrench gillade jag sen verkar det andra bara bara en butt-rock-sörja.

Men Dave verkar vara i klass med Keanu i trevlighet.

Älskar Dave Grohl mer än jag älskar Foo Fighters. Inte så att jag har något emot Foo Fighters, det är stabil gubbrock men Dave verkar vara sådär genuint trevlig och jordnära. Jämförelsen med Keanu är bra!

Kan rekommendera hans självbiografi också.

https://medium.com/the-monthly/the-foo-fighters-aids-denialism-should-be-on-the-record-6e33666fdc3c

This heroic refusal to look back would seem to include not looking back upon his band’s very public support for Alive and Well AIDS Alternatives, an AIDS denial group that argued HIV did not cause AIDS — and that HIV was, in fact, harmless and non-contagious. Alive and Well argued that AIDS was likely caused by recreational drug use and/or the very antiretroviral drugs used to treat HIV patients, and as such it discouraged people from taking HIV tests, practicing safe sex, or, for those living with HIV, accepting medication.

In January 2000, the group held a benefit concert for Alive and Well. “I’m living in perfect health without any AIDS medicines,” Maggiore told the cheering crowd between songs. For years, the band’s website featured Alive and Well banners, and listed them as a favoured charity.

A 5000-word profile of Grohl in Rolling Stone in 2017 refers to the “crazy” early years of the band, which included the 2001 overdose and subsequent coma of its drummer, Taylor Hawkins, but the band’s long and destructive support of HIV denialism is, typically, never mentioned.