Flytta telefonnummer från företag till privatperson

Har en liten fundering nu när jag är i jobb-bytarsvängen. Har idag ett abonnemang hos Tele2 som den gamla firman står för, jag tog med mig mitt privata nummer dit när jag började. Jag har redan ett privat abonnemang hos Tre som jag skulle vilja ersätta telefonnumret på med mitt Tele2 nummer.

Hur går jag till väga för att genomföra flytten? Antar att min nuvarande firma på något sätt måste släppa numret och att jag sen måste skicka in någon fullmakt till Tre för att de ska kunna byta ut numret på mitt privata abonnemang. Nån som har gjort detta och vet hur det funkar?

Jag gjorde nyligen det men från Telenor. Det var inte speciellt komplicerat men jag var fullmaktsinnehavare för mitt företag så det underlättade. Men som du skriver behöver du fylla i en blankett och den behöver undertecknas av någon som har fullmakt. Tänk på att privatabonnemng oftast har max en månads uppsägningstid men företagsabonnemang har längre.

För att komplicera min situation ytterligare, så är mitt privatabonnemang ett sånt där familjeabonnemang, så jag står inte själv som ägare för abonnemanget. Men det borde väl inte vara några problem egentligen, bara att abonnemangsägaren måste skriva in sina uppgifter på pappret som ska till Tre istället för mig?

Är det inte bättre med ett fräscht nummer. Bara att behålla kontaktlistan och sen skicka ut ditt nya nummer till alla. De som fortsättningsvis vill ha med dig att göra sparar det. :joy::joy:

Bytte nummer förra året. Rekommenderar det varmt!