Fläskkarré i airfryer

Vad tror ni? Har en fläskkarré på 1 kg som jag ska testa ikväll. Men tid? Temp? Någon som vågar sig på att fundera på hur detta görs bäst?

@RolexJocke kommer och tar den som en liten Carpaccio förrätt :laughing:

Tänker annars steka, sen in i ugn med termometer på 80-85°.

kanske 200°?

1 gillning

Är det ens lönt att börja med ett kilo och riskera att gå hungrig därifrån? :joy:

1 gillning

För @RolexJocke är detta tilltugg..:sweat_smile: Detta är ett Airfryer experiment så ingen ugn eller stekpanna..:grin:

Hahaha! Japp!

Ok, snart har du @Stefan_Sandstrom på dig :sweat_smile:

Jag tror det kan bli ok och ”genomstekt” frågan är om ytan blir trist… hmmm

Vill minnas att @Stefan_Sandstrom dumpade sin AirFryer hos @xms67 så han har nog hans välsignelse. :joy::joy:

1 gillning

Stämmer bra att det är Stefans gamla som ska gå varm ikväll. :sweat_smile:

1 gillning

Bjud honom på middag :sweat_smile::crazy_face:

Först ska jag komma och sedan @Stefan_Sandstrom. Vad ska han äta då när det bara fanns ett kilo? Airfryade tomater? :joy::joy:

Känner att alla recept och goda råd börjar bli så många att det nästan räcker nu..:joy::joy::joy:

Det spårar ur.

Goda råd är (air) fryade :rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

Fördelen med dessa trådar att ibland lär man sig något man aldrig hade tänkt på. :joy:

Ibland, men vad lärde vi oss nu? :laughing:

Tråden är ju inte stängd än. :joy:

Med stöd av alla goda råd här så är jag nu igång..:laughing::laughing::laughing:

1 gillning

Gör sig bäst på kol grill....

1 gillning

Jag gav inte den till dig för detta......

Det är släktens ungdomar som lurat in mig i detta. En av barnens kusiner har lagat en del hela köttstycken, från både nöt och gris i sin Airfryer och eldat upp släkten kring hur bra det blir. Det som enligt honom blir allra bäst är fläsksida men även karré.

1 gillning

Han har sett det på tiktok?

1 gillning

Tiktok eller Insta. Men han är pålitlig ochv han har bjudit folk som vi känner som inte enbart av artighet sagt att det blivit bra.

Men just idag ärvdabalken såklart i total radiotystnad så jag får inte tag på honom för att kolla temp o tid.

1 gillning