Flams och trams

Håller me dig de växer fram mer o mer hemma fix under alla ”röda” dagar som man får hemma

1 gillning

Vad folk gör med sin tid lägger jag mig inte i.

Du får väl prata med dina grannar om dessa stör dig. Det hade jag gjort.

2 gillningar

Då får jag nog fler nattliga besök med sönderslagna fönster och förstörda planteringar.

Fånig kommentar. Vill du ha tjafs?

För att man får göra vad man vill på röda dagar. Själv är jag totalt anti när det gäller röda dagar att man ska hitta på något speciellt bara för att det är en speciell helg. Jag har jobbat skift i över 30år och när jag är ledig så är det helg oberoende om det är en måndag eller torsdag.

3 gillningar

Är det ok att måla en vanlig söndag? :joy::joy::joy:

2 gillningar

Det vettetusan, men man är ju lite rebellisk. :rofl:

2 gillningar

Jag hatar dessa traditionella högtidsdagar man SKA göra vissa saker på, tacka vet jag spontanitet. Som jag brukade säga tidigare att jobba på 1 Maj är mitt sätt att demonstrera. :joy::joy:

5 gillningar

Ja du är fri att göra vad du vill, precis som jag, och om ingen av oss tar hänsyn till den andre lär det bli problem.
Jag vet flera bostadsområden där de gemensamt har satt upp dagar som skall vara fria från gräsklippning och annat, just för att det skall finnas tillfällen då det faktiskt går att vila i sin trädgård.

Du är väl egen företagare, eller?

1 gillning

Så varför klagar du om det är fritt fram :rofl:

Respekt, omtanke, förståelse?

Japp, det stämmer.

Och vi (jag har också eget) egna företagare är väl inte riktigt målgruppen för att marschera i första majtåget :wink:

1 gillning

Om man bosätter sig i ett tätbebyggt område får man vara beredd på ljud. Alla kanske inte kan eller har möjlighet att utföra sysslorna som passar ditt tidsschema eller andras. Alla önskemål går inte att uppfylla utan man måste ha förståelse för andras olika arbetstider. Men jag tror inte att du vill eller kommer förstå min synpunkt så vi lämnar det därhän :wink: :slight_smile:

5 gillningar

Nu har jag inte bosatt mig i ett tätbebyggt område. Det tätbebyggda området har påtvingats mig.

Men jag ser också att du verkar välja att missförstå mina texter, så du har nog rätt, vi lämnar detta därhän.

Tror faktiskt jag inte missförstår någonting alls. Du är grinig för att folk arbetar på röda dagar.

Nej, du har missuppfattat mitt ursprungliga inlägg, det var en fråga om varför man väljer att arbeta, med exempelvis gräsklippning, på midsommarafton, inget gnäll utan en fråga, en fråga som besvarades med snorkiga kommentarer och nu ditt helt felaktiga påstående.
Jag tycker att folk kan tänka på hur de beter sig. Jag skulle kunna gå ut och slå min åker kl 1 på natten, för jag har rätt att göra det, men jag avstår det för att inte störa grannarna. Även om både jag och min maskin skulle må bättre av den lägre temperaturen. Men en granne tyckte det var OK att starta sitt ultralätta flygplan och flyga runt byn i en timme en sommarnatt förra året.

Var det här svaret snorkigt? :man_shrugging:

Nej, jag har inte specificerat vilket svar jag anser vara snorkigt. Men det borde du kunna förstå om du följer mitt ursprungliga inlägg och svaren.