Färgkodning på antal inlägg

Har funderat ibland senaste tre åren eller så vad exakt färgerna betyder här i Bubblan. Är det bara jag som inte fattar…? :crazy_face:

Vad betyder rosa fetbomb efter rubrik?
Vad betyder lila antal inlägg?
Vad betyder rosa antal inlägg?
Vad betyder rosa cirkel bakom antal inlägg?

2 gillningar

Håll muspekaren över siffran. Har något med antal gillade inlägg att göra.

1 gillning

Jag skulle gissa att rosa prick är ett ämne du inte besökt. Grå text är ett ämne med avisering ”normal”, rosa text avisering ”följer” och rosa bakgrund på siffrorna avisering ”bevakar”(där du har olästa inlägg).
Men sen finns det ju siffror med olika nyans av rosa/lila och där tror jag det är om du ”bevakar” men har läst på ena färgen.

2 gillningar

Är det samma svar på alla 4 frågorna?

Jag får nog ta ett snack med Telenor verkar det som då du börjar bli lite väl bekväm. :joy::joy::joy:

Allt det där orkar man ju inte lära sig utan jag nöjer mig med att njuta av färgexplosionerna. :joy::joy:

4 gillningar

Svarade bara på rubriken. :grimacing:

1 gillning

Då får jag checka på dator… Använder mobilen 99 gånger av 100 här på Bubblan.

Rosa prick/fetbomb = ämne man aldrig besökt. Den har du nog rätt i - verkar stämma. :+1:

Bevakar eller följer vet jag inte vad det betyder i Bubblan? Inget jag aktivt gör nämligen. Så färgkodning och rosa cirklar gör mig inte klokare. (Men ska kolla med mouse over på datorn under morgondagen…)

Jag tror den ställer in sig själv också. Om du har varit inne i ett ämne flera gånger så hoppar den till ”följer” eller ”bevakar”:

1 gillning

Glömde nämna att jag checkade Bubblan via dator men blev inte speciellt mycket klokare av destop-lösningen. Snarare fanns det fler förvirrande kodningar…

Den där rosa cirkeln med siffror i verkar på desktop flyttat till samma plats som rosa lilla pricken. En logik skulle då kunna vara att rosa cirkel betyder att jag har så många olästa inlägg i tråden. Men hur kan man då ha ett oläst inlägg utan vare sig prick eller cirkel…?

Mouse over svarade inte på färgkodningen utan snarare bara ett förtydligande av exakt hur många olästa inlägg man har. Såvida inte färgkodningen har med just antal inlägg på något sätt att göra?

Frågorna finns där än, ha.