Får inte upp ett kassaskåp

Praktiskt garantivillkor på en sådan produkt! :joy:

2 gillningar

Helst när det handlar om en fast installation. :joy::joy:

1 gillning

Är det ett Franz Jäger så är det nog kört.

1 gillning

Det är det inte så någon borde kunna komma in i det. :slight_smile:

Lästa om ditt inlägg nu.
Hur brett är utrymmet mellan dörr och karm?

Får du in en metalltråd kan du böja den så du kommer runt kolven och ut under direkt. Sedan vill du ha en stark tråd för att kunna ”lyfta/rotera” kolven när ni vrider på handtaget.

Andra alternativet beroende på material är en neodyn-magnet för att hjälpa kolven att glida åt sidan. Kom ihåg att inte sätta magneten direkt på skåpet utan ett tyg eller platta emellan annars kan det bli svårt att få av magneten.

1 gillning

Du kanske kan kolla om den här mannen gett sig på något liknande:
https://youtube.com/c/lockpickinglawyer

Vet vi hur detta finansieras? :wink:

Töm en halv burk WD40 i lämpliga springor och hål. Kan ju hjälpa till att smörja upp grejerna.

Det är dags för att se om jag kan slutföra detta projekt på egen hand. Jag har provat att slå på det med en träbit. Det kändes bra men gav ingen effekt. Springan mellan dörr och karm är smal så inget jag har hemma har hjälpt mig. Tänker nu köpa en kofot och se om jag kan få in den i springan, med eller utan våld, och rucka dörren. Hjälper inte det återstår magneten som Thor tipsar om.

Därefter måste nog någon borra upp den åt mig. Men det är ju skitsurt, skåpet kostade nog 20000 och det kommer att kosta en del att få det uppborrat.

Finns det inga låssmeder som kan dyrka upp det?

Kodlås. Men om jag misslyckas får jag slå någon en signal.

:rofl::rofl::rofl::rofl:

1 gillning

Är det passet som ligger i skåpet?

Jaa…:roll_eyes:

Frågan vilket som går snabbast, passkön eller dörröppningen? :joy::joy:

Som det ser ut nu behöver jag ju i alla fall inte ha bråttom…:roll_eyes:

Tycker du ska be någon filma och lägga upp följetongen på youtube så vi kan se hur det går för dig med träbitar, magneter och gummihammare :wink:

Man får kanske ta sig en avstickare till huvudstaden? :joy::joy:

1 gillning

Det kanske här det vänder, ny karriär inom räckhåll…:sweat_smile:

1 gillning

Det tycker, ta med dig vad du äger och har i verktyg. Skapa en bild inom dig att det finns ett skåp fullt med vaniljsås. Garanterat inga passkontroller…:sweat_smile:

3 gillningar