Fågelfoton

Huuur kommer du så nära med 400?

Mandarinand. Stockholms ström.

6 gillningar

Vilken fågel, den har ju ett huvud åt varsitt håll…:flushed:

Tordmule (på engelska razorbill). Stora Karlsö.

4 gillningar

Sömnig slaguggla på Långholmen.

5 gillningar

40D är en crop-kamera så *1,6 på brännvidden, samt att jag satt i en safarijeep och djuren där (både fåglar och de fyrfotade) skräms inte av fordonen lika mycket som om jag varit utanför fordonet.

Så du menar du är mer respektingivande än en Land Rover? :joy::joy:

Iallafall mer än en Toyota Land Cruiser eller om det nu var en Toyota mini van jag satt i den gången :grinning:

1 gillning

Kanske skall ställa om min Sony till Crop mode och se om det blir någon skillnad :slight_smile:

Några titt-tips, som iaf jag fann intressanta.

2 gillningar

Näpp

Fick hem objektivet idag. Ett begagnat G1. Såg väldigt fint ut. Blir att testa en hel del i helgen, helt fågelfritt i trädgården just nu. Första intrycket är att det är oerhört mycket tystare och snabbare att fokusera än de objektiv vi har sedan tidigare. Blir nog toppenbra.

3 gillningar

Ett test av Sigmas 150-600 för E-mount. Han ser ut att använda samma kamera som du?

Man blir ju bra sugen att införskaffa sig ett fågel objektiv nu när man ser alla era fina bilder!

Grymt alla!

2 gillningar

Lite sugen på att testa denna på min Sony A7 III

DO eeett!

1 gillning

Do tvååå menar du väl när det kommer till sevis.

1 gillning

Gör’t.

Å andra sidan, efter att ha sett hur seriös du är med foto och läst detta i testet på Cyberphoto kanske du ska välja Sony 200-600 istället. Om nu Cyberphotos testare har något inflytande i sammanhanget.

1 gillning

Den har jag - men det är klart att tyngd är av betydelse i dessa sammanhang.

Hm…

Ska fundera!

Ja man vill ju inte som seriös ha något skräp! Tack för tipset

Satsa på lägst bländarvärde i kombination med längst brännvidd. Och träna upp armstyrkan och öva panorering. BIF (birds in flight) är svårt :grinning:

1 gillning