Få tillbaka bilderna till iPhone

Hej!

Tänkte ge iCloud en chans och skaffade deras betaltjänst för lagring. Jag slog på Optimera iPhone-lagring, varpå en del av mina foton flyttades till molnet.

Jag blev dock inte så nöjd med tjänsten och sa upp den. Någon vecka innan uppsägningen ändrade jag inställningen till Hämta och behåll original.

Nu har det gått en månad. Tjänsten är avslutad, men jag får konstant meddelanden om att mitt iCloud-utrymme är fullt. För att slippa varningarna vill jag rensa iCloud. Problem uppstår dock när jag försöker stänga av Synka denna iPhone. Då varnar telefonen för att ett antal bilder och videor inte kunde laddas ned och kommer att raderas från mobilen, vilket jag självklart inte vill.

Jag har cirka 8 GB fritt utrymme på telefonen, så det borde finnas tillräckligt med plats, men nedladdningen kan inte slutföras.

Min fråga är hur kan jag tvinga telefonen att ladda ned resten av bilderna så att jag kan rensa iCloud helt?

Du får väl betala för en månad igen så du kan få ner bilderna. Är det avslutat så kan du inte räkna med att det går att ladda ner nåt. Och har det gått längre än en månad sedan du avslutade så skulle jag tro att det inte finns något kvar att hämta.

Hej Yoke,

Tack för ditt svar. Men jag stängde av Optimera iPhone-lagring någon vecka innan prenumerationen på iCloud löpte ut. Men alla bilder kom inte tillbaka till telefonen. Varför skulle det hjälpa att återuppta prenumerationen?

Jag ser att att det finns ett antal bilder kvar i iCloud men jag vet inte vilka av dem finns på min telefon och vilka bara där. Ca 500 bilder/videor saknas säger meddelandet när jag försöker stänga av synkroniseringen.