Ey’Bro lanserar ny kollektion och den frontas av tidigare medarbetare

Från sajten:
image

Åbroshoppen lanserar nu sin vinterkollektion av Ey’Bro-prylar, men i år är det inte några nykläckta, trendiga ungdomar som frontar kampanjen – utan pensionärer.

Och inte vilka pensionärer som helst. Det är tidigare medarbetare som har varit med och format Åbros bryggeri genom åren och nu gått i pension, som stolt visar upp kollektionen. Bland plaggen hittar vi bland annat en piléväst, en klassisk jultröja, skidglasögon, ett underställ och en mössa.

Vårt mål var att skapa en kampanj som hyllar de personer som har varit med och format vårt bryggeri till det vi är idag. Genom att låta våra pensionerade kollegor vara ansiktet utåt för årets vinterkollektion vill vi på ett fint sätt uppmärksamma dem och deras arbete för vår verksamhet, säger Linn Wanderoy, Junior Varumärkeschef på Åbro Bryggeri.

Kollektionen lanserades imorse på Åbroshoppen.se och precis som tidigare år kommer den i en begränsad upplaga.

Källa: pressmeddelande

Galleri

Vad är grejen med att alla plötsligt ska släppa egna klädkollektioner? Är det verkligen någon som frivilligt vill gå runt med det där tramset? Det finns ju redan andra liknande exempel, som Lidl och OLW… Samma sak, samma trams.

Det är nog inte svårare än så att vissa älskar sina varumärken, de verkar ju sälja bra med tanke på att detta har pågått i rätt många år nu =)

Jag var på Mikkeller Beer Celebration Copenhagen i år och såg några som hade full mundering av Lidl kläder på sig hahah

1 gillning

När kommer "Attefors"?

2 gillningar

När jag köper kläder så väljer jag alltid bort märken och grejer. Snyggar och mycket billigare i mitt tycke! Något litet märke gör dock inte så mycket. Ett litet Helly Hansen eller så är inte så farligt.

1 gillning