Ey’Bro kommer som alkoholfri kommer till Systembolaget

Från sajten:
image

Nu kommer Ey’Bro Alkoholfri till Systembolaget efter funnits i vanliga butiker och i restauranger. Den alkoholfria lagern lanseras den 1 juni och blir samtidigt Åbro Bryggeris första alkoholfria öl i Systembolagets fasta sortiment.

Ölet beskrivs som en ljus lager med mild beska och säljs i 33 cl burk. Ey’Bro lanserades ursprungligen på Systembolaget 2020 och har sedan dess blivit ett populärt varumärke, som nu också kommit 50 cl-version och alkoholfri. 1 juni dyker den upp på bolaget.

Via: Åbro.

1 gillning

ryan reynolds hd GIF

2 gillningar

Det undrar jag också. Alkoholfri bulköl :exploding_head:

1 gillning

Hur menar du? Det är väl bra att det kommer ännu fler alternativ till en redan bra marknad…?

1 gillning

Alkoholfritt är väl bra i och för sig. Frågan är om det är Systembolaget som ska sälja dessa? Tror det undergräver deras position på sikt.

Det förstår jag inte varför de inte skulle göra, de säljer ju även andra sedan länge.

Det är bra om man kan handla allt på ett ställe om några i sällskapet vill ha alkoholfritt. Dessutom upplever jag inte personalen på Ica som särskilt kunniga om man frågar dem om vad som passar till maten.

1 gillning

Jo i och för sig. Men utan det alkoholfria skulle de få mer plats med andra starköl, kanske lite udda sorter. Jag tycker inte det är statens uppgift att konkurrera med matbutiker.

Jag kan tycka det är statens uppgift att hålla alkoholkonsumtionen på ett minimum och att tillhandahålla alkoholfria alternativ är det minsta de kan göra i det ledet.

Dessutom finns det redan massvis av alternativ på alkoholhaltiga öl där och att då ta in ännu ett på bekostnad av ett alkoholfritt tycker jag hade varit helt snett

2 gillningar

Det är ju en rätt så äcklig öl från början så jag kan bara tänka mig hur den smakar utan alkoholen. Finns många fina hantverksöl som är alkoholfria och goda men sådana här billiga öl kommer ju bara smaka apa.

1 gillning

Alkoholfria öl är väl ungefär detsamma på ett ungefär, de jag har druckit i vart fall. Ljusa öl. Att Systembolaget ska rådgöra till vilken mat de passar till känns som lite överkurs. Har man kommit upp i en viss ålder brukar man veta vad man gillar ändå.

Känns som man omyndigförklarar svenskar. Att det är bekvämt att handla att på ett ställe kan man måhända hålla med om. Men som sagt Systembolaget har ett monopol på drycker med alkohol. Varför inte hålla fast vid det rakt av.

Ah, ok. Det där är ju tycke o smak så det är ju svårt att diskutera :blush:

1 gillning

Av tidigare nämnda anledningar, tycker jag. Dessutom är matbutikerna otroligt dåliga på att ta in.

Helt klart ska det vara så. Även om det finns riktigt bra alkoholfria öl vill man ju inte handla det av misstag. Det ska vara pulver i systemets varor. :joy:

2 gillningar

Är det så dåligt ställt med läskunnigheten så är det inte mer än rätt :blush:

Jag tycker att den godaste alkoholfria är Leffe. Det blir ofta den.

1 gillning

Say what??

1 gillning

Måste kolla snabbt med dig, kan du se UHD-sändningen av CL-finalen hos Viaplay?

Jag kan se den men den har fasen inget ljud!

Inte provat, kollar på Viaplay sport.

Ah, du kör inte streaming?