Externskärm eller inte?

Kommer gå tillbaka till jobbet 50% frågan är nu när man har nya MacBook Pro 14” med xdr skärm om man ska ha extern skärm hemma eller inte.

Hur gör ni? Man vill ju nyttja xdr skärmen så mycket som möjligt med.

Efter att ha vant mig med en extraskärm på 27" hemma så går det inte att gå tillbaka. Det är sådan enorm skillnad att jobba på en 27" mot 13-14". Jag tror inte ens 16" kommer i närheten av 27" vad gäller bekvämlighet som i detta fall omvandlas till produktivitet.

2 gillningar

Alright, har två 27” på jobbet och en 32” hemma.
Men de är ju de där att man vill ha xdr skärmen dom 14” erbjuder :man_shrugging:

Bara att slå till på en Pro Display XDR så är problemet löst! :wink:

Haha, det ingår skiljsmässa med den skärmen

2 gillningar

Då blir det ju mindre över till andra parten. :rofl::rofl:

1 gillning

Finns inga skärmar som ger samma upplevelse som de inbyggda men du kan komma nära med LGs 5K-skärmar.

Har en ultrafine 4k 32” LG.
Men ja, de är lite att man blir besviken när man kollar på den :see_no_evil::joy:

Skulle vara lämpligare att ha ett rent skrivbord med här hemma osv.
Får nog fundera lite kring detta hur man ska ha de. Skärmen kostar 9k ny så lär kunna kränga den för 6k iaf.

Det är svårt att få någon ergonomi i en laptopskärm och 14” är inte stort.

Nu har jag varken mac eller behov av xdr men har en Samsung G9 49” hemma, tycker det är skitjobbigt att sitta på kontoret med 24”, skulle inte ens vilja tänka på att jobba med bara 14” mer än korta teams-möten eller skriva något mail.

Jag har inte jobbat med någon större skärm på många år. Föredrar att jobba helt med iPad Pro men har fått behov av macOS på senare tid så jag använder även en MacBook Pro M1.

Tycker inte det är något problem med ergonomin om man har bra stativ/ställ.

1 gillning

Lite detta jag är ute efter + att vara mer mobil.
Om jag kodar så kodar jag lixom, om jag gör annat gör jag annat.
Finner de mer än ofta att jag har fönstrena halvstora m.m på 32 skärmen

Få se om någon nappar på denna;

Har arbetat nu med externt tangentbord och mus nu i någon dag med justerbart ställ för min MacBook Pro och jag älskar det :slight_smile: XDR skärmen är något extra.

Nu ska jag uppgradera mitt Unifi nät med en Wifi 6 AP med så att man får lite mer kräm i grejerna. Eller ja, det jag är ute efter är att sänka ms:en Nät 3ms och med Wifi ligger jag på 5-10ms vilket känns när man arbetar mot VM/VDI.er

2 gillningar