Externa högtalare till MBP 16 tum, 2021

Önskar tips på högtalare som man kan ta med sig, inte för stor och max 4000 kr. Vill gärna ha att den ger samma ljud som på min MBP 16 tum, 2021. Ljudet är enastående och påminner om när man är på bio. Hur kan det komma sig att det är så bra ljud från en så platt och smal enhet är för mig en gåta. Har tittat på sonos men den låter inte alls lika bra.

Två HomePod mini.

3 gillningar

Två Sonos låter mycket mycket bättre än laptophögtalare.

har du själv sådana?

Har fler än så men jag använder dem inte till en Mac av den anledningen att jag inte använder Mac (förutom på jobbet).

Har du funderat på med eller utan batteri? Hur enkelt ska det vara att flytta dem?
Det finns en modell som oavsett allt är perfekt: - - Beosound A1 2nd gen. Köp 2, det blir någon tusenlapp över 4000. Men jösses vilket ljud du får och vad många användningsområden du täcker. Superenkla att ta med.

Sedan några att undersöka närma:

  • Beosound Explore. Inte lika bra som A1 men billigare. Köp 2.
  • DALI KATCH G2. Fantastiskt bra ljud.
  • Audio Pro G10 mkt bra ljud och AirPlay 2
  • HomePod Mini. Köp 2

Men som jag började med så är det klokt att fundera igen vilken typ av högtalare du vill ha, batteri, storlek, AirPlay2 osv.

2 gillningar

Två HomePod mini fungerar. Men kollar man tex YouTube och startar ett klipp får man vänta ungefär 3 sekunder innan den startar, samma om man pausar. Var jobbigt i början men har vant mig.

Airplay som behöver sin tid.

3 gillningar

Ska kolla på alla. hifi klubben i sthlm borde väl ha detta utbud att man kan lyssna.

Det tror jag. Alltså, om man inte absolut vill ha AirPlay så är ju Beosound A1 fantastisk. Man kommer ju långt men en(1) med två blir det sjukt bra om man tänker på pris, storlek och användbarhet.

1 gillning

Det beror på om du startar AirPlay från menyraden eller ifrån appen som spelar upp ljudet. Kör man från appen så är det instant om det är AirPlay 2. Där så kan appen skicka all data som behövs som buffer direkt medan när man kör från AirPlay via menyraden så måste Airplay vänta på att få tillräckligt mycket data till bufferten innan den kan börja spela upp ljudet. Strömmande video på en webbsida blir det dock fördröjning på dock.

3 gillningar

Jag kör ju min mini till datorn. så har inga appar. Blir alltid fördröjning.

Dock väldigt nöjd annars.

Du kör aldrig musik från Apple Music eller Spotify?

Nope.

Bose Soundlink Revolve.
Sjukt bra ljud alltså.

2 gillningar

Lyssnade på denna idag. Makalös överlägset än Sonos eller dom andra Beosund portabla.

1 gillning

images
De här vill jag minns var ett par riktigt fina datorhögtalare för musik

1 gillning

man ser inte var det är för sorts

Bose cumputermusic

Bluesound är jag själv väldigt nyfiken på, ska enligt rykten låta riktigt bra! :slight_smile:

Den lät superbra med tanke på att jag är väldigt kräsen. Den var lite stor bara om man ska ta med sig i handväska.