Exklusivt: HomePod mini kommer få stöd för svenska

What :flushed:

1 gillning

Enklast är väl att se till att Siri blir onykter. Med lagom mängd alkohol så förstår man alla språk.

3 gillningar

Kanske Homepod närmar sig Sverige?
Fick detta i Music idag:

9 gillningar

En till bild, fri att användas

2 gillningar

Men du har inte Music nu eller?

Näe

1 gillning

Från sajten:
image

Företaget Telus har gått ut med en tjänst på Blocket, och inte vilken tjänst som helst.

Rollen för tjänsten beskrivs med orden,

Rollen: Utvärdering av onlineuppgifter relaterade till musik, video App Store och HomePod för att förbättra den övergripande kvaliteten och relevansen av onlineinnehåll och forskning.

Det var förra veckan som Macradion kunde avslöja att Apple via ett annan bolag testade HomePod Mini på den svenska marknaden.

Arbetsbeskrivningen för tjänsten hos Telus kan inte annat än att peka mot att det är just Telus som är företaget som arbetar med att lära Siri Svenska. Apple brukar vara förtegna om vilka företag de anlitar och jämför vi annonsen för tjänsten på Telus egna hemsida så kan det mycket väl vara så att det råkat komma med lite för mycket information i blocket-annonsen.

Telus HomePod apple sverige

Tjänsten som utlyses på Telus egna hemsida nämner endast att sökande bör ha erfarenhet och kunskap om Apples produkter medan på blocket står det tydligt att det är App Store och HomePod det gäller.

Telus HomePod apple sverige

Här går det att söka tjänsten

 

1 gillning

Bara lite tålamod men snart är vi där.
HomePod FTW!

Från sajten:
image

För ett tag sedan gick Macradion ut med att HomePod mini med svenskt tal just nu betatestas. Nu har en av våra användare i vårt forum bubblan fått en popup från Apple som även den hintar om att en lansering av HomePod mini faktiskt skulle kunna vara på ingång.

Ett betatest är i full gång för Siri på HomePod mini och nu verkar Apple själva börja prata lite om HomePod mini i samband med Apple Music trots att högtalaren inte officiellt går att köpa här i Sverige. När en av våra användare i vårt forum öppnade upp Musik-appen så dök en popup-ruta upp med ett erbjudande där det står “Få 6 månader med Apple Music gratis med din HomePod mini”.

Med tanke på att de som beta-testar HomePod mini på svenska just nu säger att det fungerar lite sådär så kanske WWDC är en rimlig tidpunkt för lansering och det hade ju passat fint med lite HomePods lagom till sommaren.

Läs även:

Telus efterlyser tjänst för att förbättra HomePod

Exklusivt: HomePod mini kommer få stöd för svenska

2 gillningar

En till popup, nu på min iPad, verkar vara allvar bakom pushandet!

1 gillning

Jag har två!
2x 6 månader :partying_face::clinking_glasses:

Tror inte det funkar så rikigt. Har du utnyttjat dealen en gång går det nog inte att göra det igen. Eller?

Så är det, jag fick inget AppleTV+ gratis när jag köpte ny lur då jag redan haft en period.

Korrekt, gäller bara en gång!

Jag reggade mitt andra år på ett nytt apple-id… Får byta när jag ska se på )pple TV+ men det kan det vara värt :slight_smile:

Jag har bara ett AppleId men jag har AppleOne så jag orkar inte hålla på och fibbla. :joy:

2 gillningar

Att hålla på att regga olika apple-id låter lite krångligt och blir väl i slutändan inte bra. Man har ju ofta sina tjänster kopplade till sina enheter med samma apple-id.
Eller hur tänker du?

1 gillning

Jag vet och håller normalt sett med dig. I detta fall är det dock enkelt. Håll inne TV-knappen, svep upp och välj det andra kontot när jag ska se Apple TV+.

När jag sett klart, håll in knappen, svep upp och välja huvudkontot.

Jag ser bara Apple TV+ via Apple TV så det är enkelt och värt ett års avgifter:)

Fast nu när man bara får 3 månader TV så skulle det inte vara värt det. Jag fick ett år gratis igen.

Edit: Och det bygger på att slipper förklara för min fru för det

2 gillningar

Har ett amerikanskt Apple-ID.
Minns inte hur jag fixade det, bor antagligen mitt ute på någon 8-filig väg.

Jag laddar det iTunes presentkort som man köper på eBay.
Precis som du beskriver är det väldigt enkelt att byta konto.

Mer bekräftelse på Benify’s Apple-rabatt villkor.