Eve Home presenterar Matter-kompatibla produkter

Från sajten:
image

På CES 2023 presenterade Eve Matter-klara enheter. Dessa kommer att börjas säljas i slutet av mars och kräver ingen uppdatering av hårdvaran.

Tyska företaget Eve Home presenterade sina Matter-kompatibla produkter på elektronikmässan CES 2023 i Las Vegas. Till skillnad från existerande produkter behöver dessa inte uppdateras för att få stöd för Matter utan produkterna är redo när de börjar säljas den 28 mars i år.

Det rör sig om deras smarta plug Eve Energy, magnetkontakten Eve Door and Window samt rörelsesensorn Eve Motion. Precis som med nuvarande version av dessa används Thread för kommunikation. Skillnaden är som sagt att dessa har stöd för Matter direkt och inte kräver någon uppdatering av hårdvaran.

Produkterna kommer, när de släpps att fungera med Apple Home, Google Home, Amazon Alexa och Samsung SmartThings.

Källa: Eve

Jag köpte Eve Energy för att uppdatera till Thread/Matter, men jag kan fortfarande inte använda den med Google (bara med Apple/Siri).

När det kommer till Thread, enda appen jag känner till där man kan se vilka av ens produkter som kör just Thread är Eve-appen.

I mitt fall ser det ut så här och jag tycker det är märkligt då jag har bl a tre st HomePod mini i hemmet.

Hur kan detta komma sig, att inget syns där?

1 gillning

Jag kör också Android med Google home. Jag kan använda Eve-enheterna efter uppgradering till Matter men inte göra detaljerade inställningar i appen från IOS. Bara använda enheterna i automatiseringar i Google home.

Citerar mig själv här...

Ingen som har en aning?