Eufy släpper stöd för HomeKit till nya kamerorna

Testade precis nu och den spelar inte in när man tittar Live :slight_smile:

Det gäller inte alla Eufys funktioner. T ex, har man P&T och i Eufys app ställer in att kameran ska följa en person som rör sig så fungerar det även efter att man har tagit in kameran i HomeKit, detta trots att HomeKit inte stödjer detta native.

Spelas in automatiskt i iCloud

Nej, det är inte det han menar som jag tolkar det.

Jag tolkar @anon29666066 som att han inte får en inspelning i tidslinjen (dvs en inspelning som har genomförts och sparats i iCloud) när han står framför kameran med sin telefon och har live feeden igång på telefonen.

Btw, jag testade att ställa om detekteringen på mina kameror vad det gäller notiserna. Ändrade från att endast skicka notis när något har spelats in till att skicka notis så fort rörelse upptäcktes och samma sak för inspelningen. Jag fick nu en notis från en av kamerorna och den hade då också spelat in.

Kan det ha med identifieringen av objekt att göra?

Sen är det väl så att det bara sparas i 30 dagar tillbaka. Så har man inte haft någon rörelseupptäckt på ett tag finns ju inget att titta på. :thinking:

Jag har mina inställningar så här och jag får en notis när ett klipp spelats in.

IMG_C37CB54F3E8C-1

Jag testade nu att ta bort aktivitetszonen för båda kamerorna, ta bort ansiktsigenkänningen för båda kamerorna, ställt in att den ska spela in vid varje detekterad rörelse oavsett om det är människa/djur/fordon samt att notiserna är inställda att skicka när ett klipp har spelats in. Därefter satte jag igång robotdammsugaren och körde runt den till olika platser. Då spelades det in och notiser skickades från båda kamerorna.

Undrar var det felar någonstans…

Upptäckte en nu sak precis men kan endast framkalla den på ett enda sätt…se bild :

Jag fick av en händelse fram den knappen uppe i vänstra hörnet när jag var inne på en av mina kameror. Det enda sättet jag lyckas få fram den på är att spela upp ett tidigare inspelat klipp och därefter hoppa till direktsända strömmen. När jag hoppar till live feeden så kommer den fram för att sedan försvinna utan möjlighet att få fram den igen utan att göra om processen.

Har ni sett denna någon gång? Mig veterligen har HomeKit inte ännu stöd för tvåvägs-kommunikation för kameror.

Menas då detta att de är dax o beställa Eufy doorbell?!

Nu vet jag inte hur du fick detta till Eufy Doorbell…detta är alltså något nytt för mig, något som aldrig har synts i live-feeden tidigare.

1 gillning

Ni som har Eufy’s kamera, är ni nöjda?
Stödjer den “allt” för homekit i iOS14?

Extremt nöjd med mina kameror. Fördelen är att den fungerar i Eufys app samt HSV samtidigt. Den stödjer allt som HSV erbjuder

1 gillning

Precis som @Cribe säger så täcker den allt som HomeKit erbjuder men även mer funktioner som ännu inte finns i HomeKit.

Jag är nöjd. Jag kan inte se någon annan kamera på marknaden där man får så väldigt mycket för pengarna.

1 gillning

Jag är också väldigt nöjd med mina två.
Skulle tipsa om att lägga en hundring extra för Pan & Tilt.

1 gillning

Absolut.

Dessutom har P&T funktionen att automatiskt kunna följa upptäckt objekt när det rör sig. Stöds inte av officiellt av HomeKit men slår man på funktionen innan man drar in kamerorna i HomeKit så funkar det fortfarande :slight_smile:

1 gillning

Skaffade du någon doorbell?

Har haft några stycken, ring, netatmo, UniFi, eufy

Vilken fastnade du för?

Ring var nog den som var snabbast, men störde mig på att betala.

Lite sugen på Googles nya. Men jag trodde matter skulle göra så Google gick in i homekit framöver? Men hade kanske fel?