Eufy släpper stöd för HomeKit till nya kamerorna

Från sajten:
image

Företaget Anker med sitt brand eufy presenterade för ett tag sedan ett par mycket intressanta och prisvärda säkerhetskameror med flertalet smarta funktioner. I natt släpptes en uppdatering som ger stöd för Apple HomeKit och HomeKit Secure Video.

Uppdateringen sker automatiskt om denna inställning är gjord eller manuellt då kamerans firmware uppdateras. Därefter blir det möjligt att välja om man vill ha in kamerorna i HomeKit via valet “HomeKit Portal” i appens inställningar för kameran. Aktuellt firmware ska vara 2.0.6.9.

eufy Indoor Camera 2k Pan & Tilt

Kamerorna, som finns i två varianter – en enklare och en med Pan & Tilt-funktion har båda 2K-upplösning och 8x zoom samt mörkerseende. Versionen med Pan & Tilt erbjuder 360° horisontell rotation och 100° vertikal justering så det är fullt möjligt att täcka upp större delar av ett rum med denna. Dessutom finns det möjlighet i denna modell till rörelsespårning, att kameran följer en person medan denna rör sig i rummet.

Du kan köpa eufy Indoor Camera för £39,99 hos Amazon UK.
Vill du hellre ha Pan & Tilt-versionen går denna lös på £49,99 hos Amazon UK.

OBS! Det visar sig just nu att en del kameror inte kommer vidare till aktivering i Apple HomeKit via eufy Security appen vilket rapporterats om på olika hemsidor och forum. Även undertecknad upplever samma problem så vi hoppas på en snabb fix av denna bugg.

Källa: HomeKit News

Denna produkten har diskuterats i ett flertal trådar så jag högg en i högen…

Denna strömförsörjs med Micro-USB till USB-A men kabeln som följer med är endast 2m.

Jag skulle behöva en på 3m men en snabb googling verkade inte avhjälpa problemet med att enkelt hitta var jag köper två bra sådana till mina två kameror. Någon som har tips?

Jag köpte 3m och 5m på Billigteknik.se här i Lund.

Här hade det onekligen varit schangtilt att de skickade med olika längd på kablar. Måste vara få som endast behöver 2m.

1 gillning

Ni som har dessa kameror (jag har 2 x Pan & Tilt) och kör dem i HomeKit, hur upplever ni deras funktionalitet efter att ha uppdaterat till iOS 14 i era enheter?

Jag har inte längre tillgång till några inspelade klipp längst ner i fönstret när jag tittar på en kamera, inte heller kan jag minnas att jag har fått någon notis om att något ska ha spelats in sedan dess. Klippen som spelades in pre-iOS 14 borde ju dock synas.

Utöver detta så uppdateras inte stillbilden i Home-appen på en av mina två kameror när jag går in i appen.Den ena gör det och börjar då ticka “1 sekund, 2 sekunder, 3 sekunder” osv men den andra kameran står tvärstill. Båda kamerorna funkar bra att se live feed ifrån.

@Cribe @Sevis @anon29666066

Får inte heller inspeöningar på mina Pan&Tilt. Mina EufyCam2 funkar bra dock.

Jag har precis fått upp den och inspelningsfunktionen fungerar på min Indoor Cam 2K utan problem.

IMG_002DCC840159-1

Kan kanske skulle ta bort kamerorna och lägga till dem igen.

Är det inte märkligt att det skulle ske för bara P&T?

Tror du det skulle hjälpa att ta bort den och lägga till den igen?

Indoor Cam 2 skickar notiser till mig vid rörelse. Kan även se det som spelas in.

Har du valt att spela in i iCloud?

Hmm, väljer man det aktivt alltså… var?

Jag tolkar det som att väljer man att spara lokalt i kameran eller genom deras molntjänst sparas det inte i iCloud.

Ska det stå “My Home” där - känns som ett defaultvärde… ?

IMG_A64DC7179799-1

Nej, om man väljer att dra in kamerorna i HomeKit så är det HKSV som gäller. Finns inga alternativ. Om man inte drar in kamerorna i HomeKit så gäller Eufys egen app och dess lagringslösningar som är minneskort, deras cloud, eller egen NAS.

Ja, det är det. Så står det sannolikt alltid, står likadant på min och jag har mina kameror i HomeKit.

1 gillning

Om man tittar live och det är rörelse framför kameran sparas det en inspelning då?

Kan svara på min egen fråga. Tydligen sparas det inte när man tittar Live

Det gjorde det för mig, i alla fall när jag satte upp kamerorna före iOS 14.

Tack, skönt att få det bekräftat.

Det är lite luddigt på sina håll i instruktionerna:
Time stamp - Eufys skulle väl försvinna om man aktiverade HKSV men såvitt jag kan se finns den kvar i filmerna… .
Ansiktsigenkänningen - förstår fan inte hur den fungerar… .