Eufy rullar ut stöd för HomeKit Secure Video

Från sajten:
image

Företaget Eufy som har lanserat ett antal smarta kameror meddelar nu att de börjat rulla ut sitt stöd för HomeKit Secure Video till sina båda kameror EufyCam 2 och 2C.

Uppdateringen sker automatiskt med start idag och bör nå alla användare innan slutet av månaden. Så, den som väntar på något gott… För den som har bråttom går det att trigga uppdateringen via firmwarealternativet i Eufy-appen. Följande versioner gäller:

  • System version – 2.1.0.4h
  • Subsystem version – 1.3.0.9

Nu är kanske inte Eufy speciellt utspridda här i Sverige men kanske någon köpt in kamerorna från någon av de många återförsäljarna utanför landets gränser? De påminner en del om Arlos varianter och ståtar med hela 180 dagars batteritid vilket får anses vara riktigt bra för en batteridriven utomhuskamera.

Någon som har dessa kameror och kan sprida lite kunskap?

Källa: HomeKit Authority

Ska beställa på onsdag. Blir ett paket ufycam 2 och tre pan&tilt till mig. @Sevis och @anon83749704 ska pckså ha.

Pan&tilt, 800:- fram till din dörr :smiley: Hör av er om ni ska ha.

Hade dom varit snyggare och inte vita hade jag varit på…

1 gillning

Ska ju sitta så dolt som möjligt ändå :wink: svårare för dig som inte har en vit fläck där hemma :smiley:

1 gillning

Och jag är ute efter utomhuskamera. Dessa är väl inomhus?

Pan & tilt ja. Finns trådlösa utomhuskameror med ett halvår eller ett års batteritid. Jag ska köpa ett Eufycam 2-paket till migsjälv. 299$ just nu (utan sales tax och alla andra kostnader) då får du hub och två kameror :smiley:

Edit. Det är 2 och 2c som denna artikel handlar om. De kan du ha utomhus. Kika in på deras sida www.eufylife.com Samma företag som Anker och det bådar gott :smiley:

Kollade precis. Nej, inget för mig.
Det blir nog den här för våran del. Har dock inte Secure Video.

Dom finns lite varstans i Sverige, Elgiganten och Kjell & Company bara för att nämna några, med namnet Anker :slight_smile:

Riktigt snugg!

Vilka produkter syftar du på? :smiley:

Nu när du frågar så blev jag osäker, Anker har ju mest bra laddare etc men har för mig att jag läste nånstans att deras CAMs säljer under namnet Eufy… men kan ha får hjärnsläpp, händer ibland…rätt ofta…

Hitta det, längst ner efter första bilden: eufy About Us

Japp det stämmer. Elgiganten har deras dammsugare med.

1 gillning

Du vet redan för mig :slight_smile:

Japp två Pan&tilt och en vanlig :smiley:

Japp, den utan Pan&Tilt ska ju vara från samma billiga serie som de andra två :slight_smile:

Behöver man hubben för att kunna använda kamerorna. Om inte vad tillför den?

Huben behövs inte till 2k kamerorna. Den behövs till de helt trådlösa kamerorna (de som den här artikeln handlar om) om den tillför något annat tror jag inte, men vet inte säkert.

1 gillning

Får hem mina eufycam 2 i morgon som jag ska dra in i homekit Security video, men vet ni om jag behöver para ihop dom i appen osv först sen ställer jag om de till homekit, eller kan jag skippa deras app helt och lägga till dom i homekit direkt?

Du kan vänta till i morgon och läsa manualen. :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 gillningar