Esse blir en del av Bli Säker-podden

Kul!

1 gillning

Roligt att höra! Detta är ett ämne jag behöver lära mig mer om

PS. Har du ngn bild på uppkavlade armarna? :stuck_out_tongue_winking_eye:

På fredag handlar det om kakor :slight_smile:

Låter som ett avsnitt för mig. :joy::joy:

1 gillning

När jag gick i skolan var jag ganska bra på Fysik. Dessutom tyckte fysikläraren om mig som elev. En gång lät läraren oss elever bestämma vad vi skulle se på för film, det här måste ha varit i början på 80-talet. Han hade ett antal alternativ och jag nappade på en film om chips. Läraren satte omedelbart upp det som ett förslag. Sedan diskuterade vi oss fram till ett motförslag. Inför röstningen drev jag att vi skulle se filmen om chips och läraren stödde det som huvudförslag och det blev också den film vi började se.

Men protesterna blev enorma några minuter in i filmen då klassen fattade att det var datachips och inte chips filmen handlade om..:sweat_smile:. Några av tjejerna i klassen "retade" mig i flera år för att jag hade lurat dem att se en "datafilm"..:joy:

1 gillning

Datakakor är inget jag håller på med, only the real deal. :joy::joy::joy:

1 gillning

Det brukar finnas ett nytt avsnitt på fredag morgon i alla fall. Perfekt till frukosten.
Jag lyssnar på poddar i Pocket Casts, så har inte koll på RSS-feeden. Men @nikka bör ju veta. :wink:

2 gillningar

Natten mot fredag är det vi har kört med hittills som publiceringstid. Men vi borde nog standardisera det till ett fast klockslag varje vecka. Jag kollar på det.

Här är RSS-flöde för poddspelare: Bli säker-podden.
Här är RSS-flöde för nyhetsläsare: https://nikkasystems.com/category/bli-saker-podcast/feed .

1 gillning

Jag instämmer kring valet av Mullvad VPN eller Proton VPN (för personer som behöver VPN-tjänster överhuvudtaget). Jag nämnde faktiskt specifikt dessa två tjänster i min senaste video.

Det finns ett skäl till att välja någon av dessa aktörer, utöver skälen som jag nämner i videon. Mullvad VPN har varit med och finansierat utvecklingen av Wireguard-protokollet (intervju med Mullvads VD angående detta) och Proton har lagt pengar på att utveckla Stealth-protokollet för att försvåra blockering av VPN-trafik. Mullvad och Proton gör således mycket mer än många konkurrenter som bara är klisterlappar på white-label-lösningar.

Beträffande PPTP så bör det protokollet aldrig användas överhuvudtaget. Det har varit utdömt ur säkerhetsperspektiv i över ett decennium. Jag vet att Bahnhof körde med det på tok för länge i sin gratisvariant, men i år bytte de äntligen till Wireguard.

1 gillning

Jag är ju bara tempis detta året – men det ser ut som att jag kommer att fortsätta även nästa år och då är det nog läge att lägga några pixlar på mig :slight_smile:

1 gillning

Finns de som textfiler att ladda
ner? Det skulle vara kul att veta vad det pratas om där.

Nej tyvärr.

Så dumt...
/Maria

Kul!

1 gillning

Mullvad är gott, så länge det varar!

Är det en riktig artikel, flaggas som ”inte säker” på iOS.

Norrskensflamman, numera endast Flamman!

3 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Politisk debatt

Det är för att de inte använder SSL-certifikat. Inte sett på länge.

Blev omnämnd i senaste avsnittet. Fint! :flying_saucer:

2 gillningar