EPOS släpper lurar för mobilspel utan fördröjning

Från sajten:
image

EPOS GTW 270 är ett par in-ear-lurar som är designade för att inte ge någon fördröjning på ljudet och är optimerad för bärbara konsoller och mobiltelefoner.

De har kommit ifrån fördröjningar i ljudet med hjälp av en egen USB-C-dongel som sätts i din enhet och ansluter till hörlurarna trådlöst. Hörlurarna är också kompatibel med alla andra blåtandsenheter och går att använda i alla typer av spel och till alla konsoller utan dongel. I första hand är de designade för mobilspel och är lätta att ha med sig i det tillhörande laddningsetuiet, de utlovar 5 timmars oavbrutet spelande på 90 minuters laddning och med etuiet får vi ut totalt 20 timmars batteritid.

GTW 270 Hybrid kommer med utbytbara öronkuddar för perfekt passform och är anpassade för att ge en sluten akustik som tillsammans med egna ljuddrivrutiner och codec ska ge djup och kraftfull bas, naturliga mellantoner och klara diskanttoner. Hörlurarna har även dubbla mikrofoner, Bluetooth 5.1 och är klassade med PX 5 vattentålighet som skyddar mot lätt regn och svett om det skulle gå hett till i spelandet.

GTW 270 Hybrids trådlösa USB-C-dongel är kompatibel med Nintendo Switch™ och Android™, utöver Bluetooth® 5.1-anslutning till alla Bluetooth®-kompatibla enheter. En 1,5 meter USB-C till USB-A-konverteringskabel för PC och Sony PlayStation®-konsoler ingår också.

EPOS GTW 270 Hybrid kommer tillsammans med laddfodral, USB-C-dongel, öronkuddar i olika storlekar, USB-C till USB-A-konverteringskabel till en prislapp på 2 250 kronor. Men kan också köpas utan dongel för att användas enbart med blåtand med ett avdrag på några hundringar.

Via: EPOS Gaming.

Så trist att man inte kan ansluta dessa till Nintendo Switch utan dongel. Personligen är det helt avgörande, jag skulle vilja ha ett par trådlösa lurar som kan användas framför allt när basenheten sitter i “dockningsstationen”. När man använder handenheten mobilt kan man likväl använda lurar med sladd.

Nintendo Switch har ju inte BT så det kan ju aldrig anslutas någonting utan dongel eller sladd till den.

Jag hade för mig att det fanns ett fåtal headset som kunde användas trådlöst men att Nintendo krävde någon specifik teknisk specifikation som gjorde att bara ett litet fåtal headset fungerade. Trodde faktiskt inte att Switch saknade BT, har utgått från det utan att själv kontrollera.

Sjukt segt att det inte är BT i Switch, inte ens i Lite versionen som är tänkt att ha med sig på språng. Så känns ändå befriande att det kommer lurar som har dongeln som krävs. Men som sagt, då kan man precis lika gärna använda sladd egentligen…

Exakt. Så helt meningslös produkt för Nintendo Switch.

Jag kan inte ansluta min Sony-lurar via BT till mitt Playstation heller, även att det står Sony på båda. :rage:

Lite därför jag helst spelar på PC så kan man köra med kontrollen man gillar mest och de lurarna som sitter bäst på öronen.

Det låter iofs skumt.

Måste vara Sonys egna officiella Playstation-brandade. Kanske finns andra också, men går inte att ta sina vanliga BT-lurar.

Ne, det är jättekonstigt det där! Jag köpte Sonys PS-lurar, men man behöver ändå en liten USB-dongel för att det ska fungera på Playstation 4. Helt idiotiskt!

Jo, finns ju onekligen BT i konsolen, småsint och snålt är vad det är.

Ahhh, ja nu kommer minnet tillbaka, dongel it is ja!

Skulle inte förvåna mig om det är någon som sagt “nej nej, BT duger inte, det är för hög latency”.

Även Playstation 5 har ju sina konstigheter, ingen Atmos tillförmån för deras egna 360 Surround, som inte ens det är aktivt ännu.

Men det går väl så här i nådens år 2021 att koppla random BT-lurar till en PS5:a?

Jag kollar upp det 2022 så fort Sony lyckas skicka hem min PS5a!

Tror det, kan kolla lite senare.