En första titt på Nothing Phone 1

Tramsigt att behöva välja webbläsare, förvald musikapp och så vidare när man loggar in på en iPhone första gången.

Mer tramsigt att behöva ta bort det man inte vill ha tycker jag. Det är ju bara en gång, sen kopierar man ju sin lur. De kommer ju aldrig att lägga in Hey som epost klient ändå som standard. :joy::joy::joy::joy:

Jodå..

2 gillningar

Skall väl mycket till att ta bort alla Google appar på Pixel, även inom EU. Tycker att det är bra som det är. Samsung har sitt sätt. Motorola/ OP sina och Pixel får man Googles tolkning. Samsung av idag kan man ju byta ut mot Googles om man vill. Jag använder ju tex både Samsung Galleri och Google Foto. Mer valfritt hos Apple är ju bara bra

2 gillningar

Min variant av Nothing Phone 1 är försenad till den 14/8 lite surt. Man kan byta ner sig till en billigare för snabbare leverans men jag väntar.

Samma här.

En hel del klagar på den på olika forum. Men det är lite kul med nytt ändå. Ska man inte våga köpa något annat blir det bara Apple och Samsung kvar på mobilmarknaden:
(844) In Defense of Nothing Phone (1).... - YouTube

1 gillning

En negativ aspekt är att det finns inga tillbehör i princip ännu, typ fodral och liknande. Ett orginalskal endast.
Det är fördelen med iPhone, gott om tredjepartstillbehör.

Har för mig att någon här hävdade att iPhone 13 Max PRO fodral passar?

Någon som kan verifiera det?

Yep, men inte knappar naturligtvis. Bara ta fram kniven.

1 gillning

Har börjat dyka upp lite fodral på AliExpress. De lär hitta hit inom kort gissar jag. I början av augusti ungefär.

1 gillning

Otålig, så jag beställde en med ynka 8gb så länge :sweat_smile:

2 gillningar

Nothing I will buy...

9 gillningar

Ganska trevlig enhet ändå!

9 gillningar

Nothing bygger 5 nya service/reparations centraler i Europa:

1 gillning

Nu finns alla storlekar i lager. Min mobil från Inet är på väg. Så borde ha den på måndag eller tisdag.
Bytte ut det svarta skalet mot ett transparent istället. Det svarta skalet får man vänta en månad på. Vill inte använda en glasmobil ”naken” så pass länge. Ett skal ger ett visst skydd.

Då har man fått den, gjort alla inställningar m.m..
Blir nog den här jag har ett bra tag. Kanske återvänder till Apple när iPhone 15 kommer.

Återstår att se om Nothing klarar sig på smartphone marknaden på sikt?

De flesta nystartade märken har floppat. Som Essential, Marshall telefonen och Razer.

1 gillning

Spännande :slightly_smiling_face:
Hur funkar LED på baksidan tycker du?

Ja de lyser ibland om nån ringer eller skickar SMS etc..Men jag har ju ofta mobilen på ett bord med skärmen upp. Så då ser man dem inte. Jag tror det är en funktion som kanske inte spelar så stor roll. Men det är en gimmick som har fått tidningar och olika sajter att skriva om mobilen. Kanske viktigt för ett nytt mobilmärke att få uppmärksamhet.
Gillar man inte Glyph lysena går de stänga av.

1 gillning