En första titt på Nothing Phone 1

Från sajten:
image

Nothing Phone 1 lanseras om ungefär en månad men de verkar inte kunna vänta med att visa upp sin telefon och har släppt en första bild på den.

Det är OnePlus-grundaren Carl Peis nya företag Nothing som idag har släppt en första titt på deras första telefon Nothing Phone 1. Telefonen kommer visas upp i sin helhet i London den 12 juli men på bilden som visas upp kan vi se att baksidan av telefonen kommer vara genomskinlig. Det har inte släppts någon information om vilken hårdvara telefonen kommer ha med det ryktas att den kommer köra Snapdragon 7 Gen 1.

Att den kommer utrustad med Qi-laddning kan vi även se på baksidan och den kommer rulla en modifierad version av Android och det ska bli spännande att se vad prislappen landar på.

Via XDA-developers

2 gillningar

En av få Android lurar som jag ser som intressant och spännande.
Överhuvudtaget så känns Nothing kul.

Erkänn att det var papegojan som fick dig att bli intresserad.

1 gillning

Slänger de dit en apa också så tror jag @Hakan_Ander köper :sweat_smile:

1 gillning

Lite jobbigt att få ner luren i fickan bara med en papegoja sittandes på.

3 gillningar

Kreativt med en röstassistent utanpå telefonen. Är kanske smartare än Siri.

3 gillningar

Tveksam är mitt mellannamn.

1 gillning

Intressant. Får den ett bra pris så kan den nog sälja bra.
Värt att nämnas att Inet är klara som återförsäljare av den.

Om de lyckas kommer de bara gå samma resa som OnePlus – ganska omgående kommer investerarna kräva fler billigare telefoner för att få upp marknadsandelarna.

Stor risk. Dock verkar Carl Pei ha fått med sig flera telefonoperatörer internationellt redan från starten. Tror det är en stor fördel. Tog rätt lång tid innan OnePlus kom dit.

Däremot så verkar smartmobilen ha kommit i en slags platå. Intresset är nog mindre oavsett om det är en iPhone eller Android mobil.
Folk håller fast vid lurarna längre. Så av den anledningen känns det extra svårt för ett nytt mobilmärke att slå igenom:

Ja de kommer aldrig tjäna några pengar.

2 gillningar

Ser trevlig ut!

1 gillning

Eller hur! Jag gillade det jag såg. :+1:t3:

1 gillning

Ja, jag kommer att beställa en. Kul med nytt :+1:t3:

1 gillning

Blir lite av en repris som med den första OnePlus enheten. Man ska få en inbjudan för att få köpa en. Där tappade de mig som kund i alla fall.
Jag tycker först till kvarn principen är bäst, även om man kan få vänta:

:grimacing:

Fasen är du onykter redan? Ska du med den till!

Utvecklingsenhet och nyfiken :man_shrugging:t3::v:t3: