En första titt på Filip och Fredriks kommande film ”Den sista resan”

Från sajten:


Filip och Fredrik är tillbaka med en ny film som heter “Den sista resan” där de tar med sig Filips pappa Lars på en resa genom Frankrike då han på äldre dagar gått in i en depression och ser inte riktigt vad meningen med livet är.

Lars Hammar gick i pension efter 40 år som fransklärare och tänkte att nu kommer nästa del i livet ta fart och den kommer innehålla allt från resor, vin och upplevelser med sin fru. Det blev inte riktigt så utan istället sitter Lars mest hemma och är både passiv och viljelös. Hans son Filip Hammar får en idé och det är att ta med sin kära far till Frankrike och besöka platserna han som ung har varit på – ett sista försök att få igång livsgnistan.

Filmen kommer gå upp på biografer den 1 mars 2024 och av trailern att döma så ser det ut att bli en vacker och känslofylld resa där många av oss säkert komma känna igen sig på ett sätt eller annat.

1 gillning

Fan, den tog direkt i hjärtat. Bölar för trailern. Hur fan ska det gå när man ser filmen :joy:

1 gillning

Ja, den där lär nog fan kännas. Blir nog riktigt bra! :heart:

1 gillning

Jag såg den igår på förhandsvisning i Göteborg. Grep tag i mig också, har aldrig gråtit så mycket (och länge) på en film någonsin samtidigt som det varvades med skratt. Jag rekommenderar den VARMT!

4 gillningar