Elled visualiserar det aktuella Tibber-priset

Från sajten:
image

För dig som har Tibber som elleverantör så finns det pengar att spara om du planerar din förbrukning. Istället för appen kan den lilla prylen elled hjälpa till.

Elled är en liten pryl som visualiserar det aktuella timpriset hos Tibber. Med hjälp av olika färger visar den status för elkostnaden just för stunden; grönt, gult och rött och vad de avser är ganska självklart. Enheten länkas till ditt Tibber-konto så att det blir din personliga information som är knuten till den.

Att visualisera elpriset för stunden lämpar sig bäst för de som inte sitter med näsan i appen för att bevaka de aktuella förändringarna. Slår den över på grönt så kan man köra igång diskmaskinen vilket kan vara ett led i en mer hållbar elkonsumtion. Nackdelen är att man inte ser om priset går över till rött timmen efter vilket framgår i Tibber-appen.

Elled kostar 399 kronor och levereras utan kabel och strömadapter. Vill du komplettera med laddare (5V 2,4 A) och kabel (USB-B, 2 meter) kostar detta 99 kronor.

Källa: elled

2 gillningar

Intressant pryl, kan inte el gurun Esse köpa och lägga upp en youtube review?

1 gillning

Kul grej, det måste man ju testa.

2 gillningar

Det vore coolt om nån kunde göra så ens Philips Hue ändrar färg på elpriset.

2 gillningar

Wow så roligt att ni snappat upp min lilla pryl. :slight_smile:

Bara att höra av er om ni har några frågor.

Tack för nyheten

1 gillning

Vem är det? Om han hör av sig skickar gärna en till honom så han kan testa.

Postas imorgon :slight_smile: hör av dig om du funderar över något.

Önskar en något justerad variant som inte borde vara så svårt att fixa.
Att jag själv kan bestämma färg och att elpriset följer efter. Lovar att hålla mig i den gröna skalan :grin::green_heart:

2 gillningar

Oj!

Kul att att du hänger i bubblan!

Och absolut!

1 gillning

@Esse något du kan tänka dig göra ett litet klipp på youtube av?

1 gillning

Skriv till [email protected] så fixar vi så du får testa esse.

Finns alla möjliga utvecklingar framåt :). Har en hemma som man ser förbrukningen om man kör Pulse. Men är lite för avancerad för massan. Tar gärna in alla idéer som ni har.

Just att tibbers elpris ändras kommer i v2 :rofl:

1 gillning

you know who i am nbc GIF by The Blacklist

2 gillningar

Det är väldigt enkelt ordnat med Home Assistant. Dock tröttnade familjen på min färgade (ganska stora) lampa i vardagsrummet styrd mot priset på Tibber. Denna pryl var liten och enkelt :+1:

6 gillningar

Fungerar den ihop med Apples 20W laddare?
Apples klarar max 2,2 amp och den du säljer 2,4 amp.

Den fungerar med betydligt mindre. Gillar bara bra saker :). Om det är riktigt svag laddning kan Led blinka lite. Men då snackar vi riktigt lågt. Så gissar alla USB laddar på marknaden klara av att ladda denna :slight_smile:

1 gillning

USB-B :flushed:?

Synd att den bara är gjord för Tibber.

1 gillning

Älskar denna typ av prylar. Samtidigt räcker 500 kr till en del el..:smiley:

2 gillningar

Microusb :slight_smile: