Elgiganten lägger ut Switch 2 till galna priser

Från sajten:
image

Nu när Nintendo Switch 2 är presenterad, vilket inte gått att undgå, så kvarstå ändå några frågor. Till exempel, vad blir den svenska prislappen om vi översätter 449 och 499 dollar?

Svaret på den frågan är tydligen 6795 och 7490 Svenska kronor. Den officiella bokningen skall starta 9 april enligt Nintendos riktlinjer. Med Elgiganten var snabba på bollen och har både konsolerna, tillbehör och spel listade på hemsidan nu.

Spelen sägs kosta 90 dollar i fysisk utgåva och 80 dollar som digital. Vilket Elgiganten översatt till 899-999 kronor. Detta kommer inte bli en billig historia.

Om priserna stämmer återstår att se, men skulle det stämma så blir det ingen förhandsbokning för undertecknad.

Via: Elgiganten.

2 gillningar

Switch 2 kommer absolut inte vara värd mer än en Playstation 5.
Sen brukar butiker lägga högt pris i början innan dom justerar men det återstår att se.

Går tydligen att köpa för mer normala priser på Amazon de/fr/es/it

1 gillning

Beror väl på vad man värdesätter. Jag har aldrig varit sugen på en Playstation 5.

1 gillning

Ja, priserna brukar kunna ligga högt och sen justeras. Så hoppas verkligen det är fallet här!

Hårdvarumässigt kommer switch 2 inte komma upp på samma nivå som ps5, det är en kostnad.
Jag menar inte vad man själv värdesätter utan hur läget är.

1 gillning

Tycker ändå det är en udda jämförelse. Man får ingen bärbar skärm med en Playstation 5 till exempel.

Det blir som att jämföra en laptop med en stationär dator.

1 gillning

Inet har öppnat för beställningar nu. Samma galna priser.

Amazon i Tyskland har priser som ser mer realistiska ut.

1 gillning

Fullbokad där nu.

Jag provade med en bokning hos Amazon. Tänker inte betala 7000 kr.

Bundle med Mario kart 510 euro i Spanien
https://www.amazon.es/-/en/Nintendo-Switch-Mario-Kart-World/dp/B0F2JCL3NZ

Preorder Utan bundle i Frankrike 439 euro
https://www.amazon.fr/-/en/Nintendo-Switch-2/dp/B0F2J4SYJ2

Hur kan det skilja så mycket?

Jag har köpt två! Jag tycker det blir mer jämt så.

2 gillningar

En till mig. :pleading_face:

Om du levererade den där skärmen du lovade så :wink:

Ställ dig i kö :joy:

nintendo shop har också liknande priser och levererar till Sverige.

Men det är lite svårt att förstå prisskillnaden. Kanske priserna justeras neråt för oss senare?

1 gillning

Du vet hur det är med Postnord, så jag har låtit ett par trovärdiga tvättmaskinstallatörer stå för leveransen.

Sa inte Nintendo att förhandsbokningen skulle börja den 9:e? Då kanske det officiella priset kommer också?

Jag tror att det är förhandsbokning via nintendos egna kanaler och de har ingen sådan i Sverige (så vitt som jag vet)

2 gillningar