Elbolag och elpriser (2021–2022)

Ladda laddhybriden och köra flera tvättmaskiner i morgon då :stuck_out_tongue:

Ulf Kristersson-effekten, han skulle väl fixa elpriserna? :slight_smile:

4 gillningar

Sen förra måndagen har genomsnittet aldrig legat under 2,38/KWh (+skatter och avgifter).
Undra vad som gör denna kraftiga avvikelse 🕵🏻‍♂️

Snabba ryck. :rofl:

Blev nyfiken på Jämtkraft när du nämnde dem nu så gick in och checkade. Deras portföljförvaltade lokalpris är riktigt bra. Vid första ögonkast så ser det bättre ut än Tibber. Får ta och räkna på det ikväll. :slight_smile:

1 gillning

Har elpriserna börjat sjunka nu efter, det förmodliga, valresultatet?

1 gillning

Jimmy var och klippte kabeln till Europa direkt :wink:

Japps vi har massor av kärnkraft nu , dom vara bara gömda :slight_smile: Jag plugga in min egna reaktor :slight_smile: (Unjr fär väder och klimat :slight_smile:

Vi måste köra Tesla coils (Inte Musk Telsa , utan Nicola ) då vi expoterar 2 484 MW i skrivand stund och utan kablar :wink: Synd att inte Nicola lyckades med trådlös kraft överföring i storskala ...

//Daniel

Den effekten trådlöst hade varit något :slight_smile:

Tyvärr kommer det bli svårt för någon regering att sänka elpriserna till vintern. Vi lever ju på elmarknad som påverkar av hela Europa.

Ser ut att vara rätt konstant hos Jämtkraft. Jag kollar för område 2 och dessutom i en av Jämtkrafts ägarkommuner vilket ger lägre pris. Där var elpriset för augusti 39,57 öre inkl moms för portföljavtalet och 72,21 öre inkl moms för det rörliga.

"Magnus och Brasse logik"
Fel Fel Fel, El-pris i sverige styrs enbart av antalet reaktorer på Ringhalsverket, det blev enklara att förklar det så, så så är det! .. Det har vi demokratiskt röstat om :wink:

1 gillning

Elpriset har ingen koppling till nationella val. Den mest troliga anledningen är att det förväntas blåsa på som bara den i morgon. Elpriserna har bland annat halverats i tyskland, i andra länder har de sänkts och är på 1/10 av vad de var för någon vecka sedan (baltländerna)

Tydligast blir detta i Danmark där effekten ökat markant under dagen.

Var väl mer menats som ironi, då många skyllt det höga energioch bränslepriserna på sittande regering. Men det föll väl platt.

2 gillningar

Då ber jag om ursäkt, jag funderade ett tag på det men hade vissa fördomar om hur du resonerar så jag landade i annat :scream:

Jag är van vid att missuppfattas :blush:

Bara som du känner det. Egentligen har du fel :wink:

1 gillning

Ahh, förlåt Pao. Det är alltså Apple du egentligen älskar? :slight_smile:

2 gillningar

Hur visste du det. Jag har alla Apples produkter och enbart lurats hela tiden :wink: