Elbilsveckan: Rapporterar från verkligheten

Tydligare och med större knappar inne i menyn allafall

1 gillning

Inne i menyn har de ju till och med skrivit i klartext. Men då den har ett "snabbval" var det där jag menade. Har dessutom tränat in muskelminnet till snabbvalsvägen för att styra lyset. Det kommer från att jag numera ofta står på en parkering utanför en fotbollsanläggning och väntar på sonen, där slår på parkeringsljuset.

Jag som är helt ointresserad av detaljer börjar känna mig som att jag lider av OCD... Men är alltså "FRONT" dimljus fram? Med en helt ny symbol? Är inte dessa symboler standardiserade? Fast tydligt var det.

Har nu lärt mig att strecken för bak är raka= lyser rakt bakåt = bak. Strecken för fram är riktade snett nedåt = lyser snett nedåt = fram
:+1::blush:

1 gillning

Hur menar du med snabbval, i menyraden där nere vid typ stolsvärme?

Jag behöver rätt ofta slå av ljuset när jag åker färja i mörkret så jag har vant mig att gå in i menyn där och stänga av , alternativet är ju att blinka till med helljuset men det känns inte sjysst mot bilen framför :stuck_out_tongue:

Det tog lite tid men helt plötsligt trillar polletten ner. :rofl::rofl:

1 gillning

Think About It GIF by Identity

Trycker på lampsymbolerna på vänstra sidan av skärmen. Då kommer snabbvalet upp.

Är dom klickbara :exploding_head: man lär sig något nytt varje dag alltså !

1 gillning

:grin:

De som kör elbil på jobbet har fått värma bilarna inne på lagret några gånger i vinter, för att de skall börja ta laddning.

1 gillning

Vad är det för elbilar?

1 gillning

Kangoo och en vw

Tror även att en xc40 har haft problem när det var som kallast.

1 gillning

Vänster är framåt och höger är bakåt. En lampa som lyster åt höger lyser bakåt.

Väldigt märkligt, iaf för XC40n. Andra bilarna vet jag inte vad det är för teknik i. Tror förarna bara inte ville sätta sig i iskalla bilar.

Stannar ni inte för att äta/fika när ni kör den sträckan i vanliga fall?

Nu blir man ju så illa tvungen till det, men jag har tidigare åkt stockholm-GBG och Stockholm-malmö nonstop många ggr med fossilare. Nu är det dock väldigt sällan man gör det längre.

På väg upp gör vi ofta det men när vi skall hem brukar det ofta bara bli ett snabbt stopp för toalettbesök.
Det har bara blivit en grej för frun men i verkligheten är det inga problem. Det löser sig.

2 gillningar

Näe. Det har haft med laddningen att göra. Hybriderna verkar inte ha haft problem med laddningen dock.