Elbilsveckan: En fisk och en fransos

Från sajten:
image

Denna vecka har duon återigen besök av inventariet Joakim Dyredand från tidningen Elbilen.

Joakim har fått uppleva Fiskar Ocean Extreme, blir det torsk, lax eller surströmming i dagens soppa? Christoffer fortsätter blåsa pengar och utökar samlingen av elbilsbeställningar. Han har även varit i Malaga och provkört Renault Scenic E-Tech, blir det en beställning till?

Easee printer stickers och det visar sig att Tesla säljer bilar som aldrig förr trots strejk. Tillsammans med mycket mycket mer som är värt att diskutera. Middagen är serverad.

Lyssna på Elbilsveckan

Sponsring

Skaffa Acast+ för att lyssna reklamfritt: Elbilsveckan Acast+

Vill du vara med och sponsra Elbilsveckan och nå ut till tusentals elbilsentusiaster. Vi ger våra lyssnare ditt budskap med en personlig touch som intresserar våra lyssnare. Kontakta oss om ni har frågor och önskemål via [email protected].

Diskutera avsnittet i forumet på elbilsveckan.se.

Glad att ni fortsätter diskussionen om den stora frågan dimljus..:sweat_smile: JAG satt i bilen och lyssnade och då var det ju lätt att kolla hur verkligheten förhåller sig till att strecken pekar nedåt eller rakt(det var inte ny info för mig dock i och med att jag följde forumen förra veckan). Men när jag sitter och kör med de glasögon jag använder för att se bra så ser jag inte om strecken pekar nedåt eller ej.

Däremot funkar genvägen att den med streck åt samma håll som hel/halvljus är fram och tvärtom med den som har strecken åt andra hållet.

1 gillning

Intressanta avsnitt som vanligt.
Tänker lite på Fiscar.(hur det nu stavas) och andra bilmärken där vi agerar betatestare. JAg håller med @cgullin om att det inte är acceptabelt att vara betatestare för bilar. Missförstå mig rätt, som ni säger så visst har det funnits och finns bilar som inte är klara som är buggiga även icke elbilar. Men det finns gränser. När elbilarna kostar sådana enorma summor och så fungerar inte basic saker så kanske man inte ens borde få släppa bilen. Frågan är också om säkerhet.

EU håller på och fjantar sig om att det ska pipa när man kör 1 km för fort mm. men bryr sig inte om att det kommer bilar vars säkerhetssystem är buggiga? Eller inte ens finns, fungerar?
Förvånas inte över folk som köper det ändå. Men att lägga cirka 800KSEK på ngåot som inte är klart och försvarar sig med att det är roligt att testa. Jo tjena, ha så kul när bolaget går i konkurs och du står där med din icke färdiga bil.
Jag hade aldrig köpt nånting så dyrt från ett så pass nytt bolag som kan klassas som en startup. Risken att det går åt pipan för sådana bolag är överhängande

Intressant damage control av bolaget. :slight_smile: