Elbilar (2024)

Urk vad tråkigt. Går det köra med den eller helt död?

Mot bättre vetande skulle man nästan kunnat tro att du bytt till Kia. :man_shrugging: Menar, vad hände med Tesla när du köpte Tesla... :roll_eyes:

Går att köra men rödlampa på displayen. Pratade med verkstaden först, de sa ”kör så lite som möjligt”. Om ni behöver ersättningsbil, ring bärgare”
Så väntar på bärgare nu :sweat_smile:

Trist start!

Googlade och för vissa har felet försvunnit och aldrig kommit tillbaka med en "norsk reset" och i vissa fall har det handlat om trasiga battericeller.

2 gillningar

Då ringer man efter en bärgare... Tråkig start.

1 gillning

Norsk reset?
Verkstaden bad mig ta bort pluspoolen i 10 minuter, det hjälpte ej.
Battericeller på 12v eller stora batteriet?

Plocka bort pluspolen från 12 v-batteriet var det jag tänkte på med norsk reset. Läste i denna tråd:

Battery Management System Malfunction | Kia EV Forum (kiaevforums.com)

1 gillning

De ringde från trafikledningen, bärgarna har haft fullt ös sedan 05 så de visste inte när de kunde komma. Men de meddelade att jag inte var bortglömd :sweat_smile:.
Hoppas bara att OM den måste till verkstad att det kan lösas en hyrbil

1 gillning

Tips är nog att ringa och kolla med försäkringsbolaget så de kan förboka en lånebil till dig.

1 gillning

De letar hyrbil i detta nu

1 gillning

3 gillningar

Jaa du... Det är verkligen ingen rolig start. Men snart är den tillbaka.

Pixar Cars GIF by Disney+

Fronten fick mej att le situationen till trots :grinning:

1 gillning

Ska strax hoppa in i taxin för att hämta hyrbilen

2 gillningar

Vet du vad du får för bil?

En bensindriven Ford Granada. :joy:

”Likvärdig”. Hämtas om någon minut på ok/q8 :sweat_smile:

Spänningen stiger...:grimacing:

Har din respektive sagt något än i stil med ”jag sa ju att vi inte skulle skaffa en elbil” nu eftersom det var du som hellre ville ha de ? :stuck_out_tongue:

Citroën c4, känns som att köra traktor men den funkar ju åtminstone :man_shrugging:t3:
Dessutom har den trådlös CarPlay

5 gillningar