Elbilar (2023)

Har jag sett så fel?

Har egentligen inte vart tal om förrän nu, kan egentligen inte avboka men eftersom den är såpass försenad så verkar det som att de accepterar det.

Men vill ju helst ha bilen, alla priser har ju gått upp sen jag beställde och sådär så känns som en bra deal om den bara dyker upp nån gång! :stuck_out_tongue:

3 gillningar

ICE eller elbil?

4 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Tesla sänker priser med upp till 150 000 kr för Model 3 och Model Y

El, en Q4

Då kommer den kvartal 4 det är ju klart och tydligt. :joy::joy:

Hittar ut själv.

2 gillningar

Ja de där är märkligt svåra att leverera. Man kan nästan tro att Audi väljer att satsa på de dyrare modellerna istället :man_shrugging:t2:

Naturligtvis är det så. Men elbil framstår som väldigt miljövänlig jämfört med tex bensin eller dieselbilar. Där de kör är det ju så men de kräver mer energi att tillverka och har större problem med material till deras batteri

men är inte det lite gamla myter?

Kanske det är så. Men tror ändå lite på Peter Zeihan :slightly_smiling_face:

Det var det jag hoppades, först 2021, sen 2022 men antar att det blir tredje försöket gillt nu då! :joy:

1 gillning

Ja det kändes kul när de lanserade Q8 nu, beställ nu, leverans till sommaren typ! Sen om de lever upp till det är väl en annan sak såklart.

1 gillning

Det gäller att vara tålmodig om man vill köra VAG. :joy::joy:

Oktober :slight_smile:

1 gillning

Du har beställt en alltså? Kul! :grinning:
Fick troligtvis januari 2022 som första besked, så vi hörs i oktober så får vi se hur det gått! :stuck_out_tongue:

Januari 2024 eller hur menar du?

Vad blev det för konfig?

Nej när jag beställde i augusti 2021 så sa de att om jag har en jävla tur så kommer den innan jul, men mest troligt januari 2022, det har gått sådär kan man säga! :stuck_out_tongue:

Blev en 40 Proline Advanced med lite extra lull lull till, gissar att det är något av det där lull lullet som gör att det tar sån jäkla tid..

Ah nu fattar jag. Du har beställt en Q4. Q4:orna trängs lite med övriga bilar i fabrikerna med Q8 e-tron har en egen dedikerad fabrik i Belgien.

mm...Dock är det sällan sådana som han kommer med några konkreta förslag.
Har du några förslag på vad man ska göra dåistället för elbilar?

Var det inte Peter Zeihan som nämnde att allt skulle gå åt helvete mitten av Jan?.. Sitter och oroar mig.

Elbilar är ju framtiden anser jag. Man får nog hoppas på att tekniskutveckling gör att de problem med material som elbilar har idag övervinns. Fossilbil smutsar ju ner både under tillverkning och drift. Elbilen smutsar ner betydligt mer under tillverkning men tar igen det under drift. Problemet är ju de material som idag måste tex brytas av Kinesiska företag i DRC till ibland vidriga förhållande

1 gillning