Efter 90 år går Mums-mums i graven

Från sajten:
image

Många av oss har säkert tryckt i oss en Mums-mums eller två genom åren men nu upphör Cloetta med produktionen på grund av minskad försäljning.

Sedan 1933 har Mums-mums legat på många svenskars fikabord och på grund av minskad efterfråga har Cloetta valt att ta bort de chokladklädda skumbollarna ur sortimentet. Michaela Ekelund, kommunikatör på Cloetta säger till Corren:

Beslutet om att sluta tillverka Mums-Mums beror på flera faktorer. Dels beror det på en minskad efterfrågan, vilket resulterar i att försäljningen sviker och lönsamheten är låg. Sammantaget gör detta att vi inte har möjlighet att behålla Mums-Mums i sortimentet.

Om du vill säga adjö till Mums-mums genom att äta ett par sista gräddbollar så kommer de gå att köpa tills butikernas lager av dem är slut.

Via Corren

Neeeej!

(Jag har nog aldrig smakat en, men dom ska ligga där på Ica vid kassan och småfrästa mig!)

1 gillning

Knappast mitt favoritbakverk men oerhört mycket barndomsminnen som är inbyggda i Mums-mums.

Måste också säga att namnet är fantastiskt, på trettiotalet behövde man inte ha coola namn på engelska.

1 gillning

Börjar låta som när Carlsberg vart femte år skickar ut en press release att dom ska lägga ner Pommac så dom får upp försäljningen igen...

2 gillningar

Tydligen är Cloetta inte helt främmande till att låta någon annan ta över Mums-mums tillverkningen. Så det kanske kommer tillbaks ändå och då ska det ju bil intressant att se om alla som saknar dessa kommer att köpa de eller om de går i graven ändå.