EcoFlow Glacier är kylboxen din semester förtjänar

Från sajten:
image

EcoFlow har tagit fram en lyxig och smart kylbox som ger oss mer än vad vi kan önska.

EcoFlow är ett företag som fokuserar på att ta fram stora batterier och powerstations för camping och vildmarksliv. Intelligenta, smarta, miljövänliga och kan laddas med solceller. Nu har de också tagit fram andra smarta prylar som kan drivas med deras batterier. Bland annat en robotgräsklippare och denna kylbox.

EcoFlow Glacier är en kyl och frysbox med inbyggd ismaskin. Den kan drivas med batteri, 12 volts cigg-kontakt eller av två hål i väggen. Glacier har ett 38 liters kylfack som kan delas upp i två för att användas både som kyl och frys samtidigt.

Den är dessutom uppkopplad via blåtand och wifi till din telefon. Via appen kan du ställa in temperatur för båda facken och starta ismaskinen. Från 10 plus ned till 25 minus kan du ställa in och både förvara dricka, öl, mat och glass. Samtidigt som du kan tillverka is.

Den kyler otroligt snabbt med sin kompressor på 120 watt. Från avstängd i en utetemperatur på 25-30 grader kommer den ned till nollpunkten på bara 15 minuter. Is kan du tillverka på 12 minuter, men det beror lite på temperatur ute och vad du har för temperatur i boxen när du sätter igång. När det varit som varmast nu får du is på 18-20 minuter.

Den är lätt att underhålla och hålla ren genom att dra ut silikonploppen i botten och spola den ren med vatten. Ismaskinen tömmer vi enkelt genom en slang som sitter innanför en liten lucka på kylens ena kortsida. Batterifacket hittar vi på baksidan.

Tyvärr fick vi inget batteri med så vi fick testa denna best med vissa begränsningar. Men med batteri ska vi få upp till 40 timmars batteritid. Men då fungerar tyvärr inte ismaskinen och samma sak gäller om vi använder kylboxen med 12 volt.

Displayen och panelen är tydlig och lätt att förstå sig på. Vi kan ställa in temperaturer och starta ismaskinen direkt från panelen utan att ta fram mobilen och öppna appen.

Det är en rejäl pjäs som väger in på 23 kilo utan batteri och mäter 77,6 x 38,5 x 44,5 centimeter. Med batteri ökar viken med nästan 2 kilo. Men det finns hjul och draghandtag att köpa till. Men det blir en kostsam historia. Ordinarie pris på EcoFlow Glacier är 14299 kronor, ett batteri 3499 kronor och handtag och hjul 1399 kronor. Så för lilla nätta prislappen 19 197 kronor (billigare paketpris finns dock) får du en fullsmetad kylbox med dig till stranden.

Recension: EwoFlow Glacier

Fördelar

  • Designen skojar en inte bort
  • Ismaskinen imponerar
  • Portabel om du är stark
  • Genialiskt frysfack
  • Snabb kylning

Nackdelar

  • Priset är i saftigaste laget
  • 23 kilo
  • Dyra tillbehör

Detaljer

  • Vikt: 23 kg, 24.8 kg (med batteri)
  • Mått: 776 x 385 x 445 mm
  • IP-klassning: IPX4
  • AC-ingång: 100-240V, 50/60HZ, 180W
  • Solcellsladdning: 240W (11-60V, 13A Max) (kräver plug-in batteri)
  • Billaddning: 96W/192W (12/24V, 8A Max)
  • Temperaturområde: -25°C till 10°C
  • Snabbkylning: 15 minuter (30°C till 0°C)
  • Volym: 38L med delning 36L
  • Kylningseffekt: 120W
  • Uppkoppling: Blåtand och Wi-Fi (endast 2,4G)
  • Optimal driftstemperatur: -20°C-50°C
  • Garanti: 24 månader
  • Medföljer: 1 st – EcoFlow GLACIER, 1x AC-laddare, 1x 12 volts-laddkabel, 1x, Isskopa, 1x manual på engelska

Produktsidor:

Sommarkampanj hos EcoFlow och bästa pris genom Prisjakt: 11999 kronor

Sammanfattning

Detta är en rejäl, snygg och dyr kylbox som få vill köpa. Priset är ordentligt högt men vi får också kvalitet rakt igenom och den fungerar felfritt och imponerar. Den har varit underbar att ha i uteköket, men gör sig nog ännu bättre i husbilen eller på segelbåten under semestern. Vi är imponerade och vill ha en men skulle aldrig betala det hutlösa priset. Men det är upp till var och en. Slår du till så lär du inte bli besviken.

Betyg: 4.5 / 5

Teknikveckan rekommenderar starkt!
3 gillningar

Om man köper en kylbox för nästa 15 000 vet man att det är en bra fest på gång..:sunglasses:. Jag köpte en Dometic för flera tusenlappar och då var den nedsatt och har skämts lite för hur mycket jag betalade för en kylbox. Inser att man är väldigt moderat..:grin:

3 gillningar

Plus tillbehören för 5000 som man måste ha. :joy:

2 gillningar

Jag gjorde missen att ta upp det inköpet med frun, eller ja hon sa att vi borde köpa en kylbox, då sa jag att jag visste vilken… men där tog det stopp :nerd_face::joy:

2 gillningar

Det finns ju alltid risk för att folk tror attt man är galen om man köper en kylbox för 5-6000(även om jag tror jag fick bra rabatt på min)..:grin:. Tänk då att föreslå den här för 15-20000..:joy:

1 gillning

100% ett inköp man inte diskuterar med frugan, riv sönder och svälj kvittot! :joy:

2 gillningar

Den hade väl Selma uppskattat? :joy::joy:

Känns väldigt amerikansk…
Tycker att jag ser sådant där vid våra USA resor och strangbesök. Amerikananarna är ”suckers” för att släpa med sig hela bohaget till stranden… :face_with_hand_over_mouth:

1 gillning

Jag var tvungen att söka på nätet… Och…
Jo, du gör rätt i att skämma :slight_smile:

De går ju inte ens in i min bil… (fast det är få grejer som går in i lillbilen)

De kanske har kommit till den elektriska tidsåldern, länge sedan jag rörde mig som en vanlig man i USA. Då hade de likt hela Latinamerika kylboxar med is.

De har ju fantastisk kvalitet..:roll_eyes::joy: Sedan så finns de i olika storlekar också..:+1::sweat_smile:

Jag ska erkänna att köplusten vaknade.

3 gillningar

Om man inte specifikt behöver ismaskins-funktionen finns det ju prisvärda alternativ, som dessutom går in i frunken eller subtrunken: