E-posttjänsten HEY – nu även med kalender

Japp, men är inte helt såld på widgets.

Fantastisk nyhet för oss som använder iPad flitigt:

Väntar på att man bara kan registrera sin egna domän bara. :slight_smile:
Hey funkar ruskigt bra tycker jag.

https://hey.com/custom-domains/

Ja, det bästa som hänt e-post.

okej. och Hey kostar? Använder jag min vanliga outlook mail ? finns de motsvarigheter till hey ?

Det finns många e-posttjänster men ingen, vad jag vet, som fungerar som HEY. Några alternativ är väl Protonmail och Superhuman men jag har inte full koll på vad de har för funktioner.

HEY kostar 99 dollar/år (prova gratis i 14 dagar utan att registrera ett betalkort).

använder man sin nuvarande mail? eller behöver man göra en ny ?

Du får registrera en @hey.com-adress (snart kan man även använda egen domän). Du kan få svar på alla frågor på hey.com.

Betyder egen domän att man använder sin @outlook.com ? Eller menas det att man använder en helt random som @edling.com?

Att man använder en egen som t.ex. edlingangrarsig.se. Det går redan nu att använda forward till t.ex. Outlook.com.

Och send as:

Jag tycker det känns lite som konstgjord andning. e-post är naturligt på väg bort i normalt arbete så det är minimalt med e-post man hanterar numera.

Där tycker jag nog precis tvärtom, nu får man ju ingen vanlig post längre allt kommer ju i mailen. Det var längesedan en faktura kom med brevbärarn.

4 gillningar

Det har du rätt i men annan kommunikation med kollegor, kunder och vänner har flyttat till olika typer av chatplattformar. Jag klarar mig fint i Gmail eller Outlook.com ser ingen mening med att införa en ny liten spelare för en sån bastjänst som bara fungerar. Fritt val hur man gör känns mest som de lyckats med hypa sin tjänst på rätt ställen och skapat ett sug :wink:

Så olika det är. All kommunikation med mina kunder och leverantörer är med mail. Det lilla chattande jag håller på med är helt privat.

Chattjänster inbjuder mest till en massa blaj och emojisar.

Samma här. Bara mail och i enstaka fall telefon och teams

Beror nog helt på företaget (bransch?). Där jag jobbar nu är det stort sett endast Mail som gäller.

Jag är inget fan av det precis, men så är det. Gissar på att det är 5-8 år kvar innan mailen inte är den primära kommunikationslägen för det företaget.

Vilken support, felanmälde en sak i appen igår kväll, den gav mig ett felmeddelande varje gång den öppnades (response failed 414), i övrigt funkade allt i appen.

Dom återkopplade inom några minuter, idag får jag en ny återkoppling på mail, då har dom redan pushat ut en update och problemet är löst.

Grymt!

3 gillningar