E-posttjänsten HEY – nu även med kalender

Jag tycker det känns lite som konstgjord andning. e-post är naturligt på väg bort i normalt arbete så det är minimalt med e-post man hanterar numera.

Där tycker jag nog precis tvärtom, nu får man ju ingen vanlig post längre allt kommer ju i mailen. Det var längesedan en faktura kom med brevbärarn.

4 gillningar

Det har du rätt i men annan kommunikation med kollegor, kunder och vänner har flyttat till olika typer av chatplattformar. Jag klarar mig fint i Gmail eller Outlook.com ser ingen mening med att införa en ny liten spelare för en sån bastjänst som bara fungerar. Fritt val hur man gör känns mest som de lyckats med hypa sin tjänst på rätt ställen och skapat ett sug :wink:

Så olika det är. All kommunikation med mina kunder och leverantörer är med mail. Det lilla chattande jag håller på med är helt privat.

Chattjänster inbjuder mest till en massa blaj och emojisar.

Samma här. Bara mail och i enstaka fall telefon och teams

Beror nog helt på företaget (bransch?). Där jag jobbar nu är det stort sett endast Mail som gäller.

Jag är inget fan av det precis, men så är det. Gissar på att det är 5-8 år kvar innan mailen inte är den primära kommunikationslägen för det företaget.

Vilken support, felanmälde en sak i appen igår kväll, den gav mig ett felmeddelande varje gång den öppnades (response failed 414), i övrigt funkade allt i appen.

Dom återkopplade inom några minuter, idag får jag en ny återkoppling på mail, då har dom redan pushat ut en update och problemet är löst.

Grymt!

3 gillningar
1 gillning

Den här tråden dyker ju upp då och då…:roll_eyes::sweat_smile:. Går det att i några punkter sammanfatta dess USP som man säger out där…?

@zop be like: Hold my beer.

1 gillning

Du har en bra sammanfattning här: https://hey.com/features/

Några funktioner jag använder flitigt:

  • Ändra rubrik på e-postkonversationer (mottagaren ser fortfarande originalrubriken).
  • Slå ihop (merge) flera e-posttrådar om samma ämne.
  • Tysta (mute) e-postkonversationer där jag inte vill vara med längre men andra fortsätter diskutera med min adress som mottagare
  • Samla ihop (bundle) flera e-post från samma avsändare. Jag behöver t.ex. inte se varje inloggning på Netflix som ett separat e-postmeddelande.
1 gillning

Jag gillar alla tangenbordsgenvägar, just för att göra ovan.

1 gillning
1 gillning

3 gillningar

Verkar riktigt trevligt, gick igenom några guide-filmer på deras site precis.

1 gillning