Dystopiska serien ”Silo” kommer till Apple TV+ i maj

Precis den. Kollade upp vad den hette

1 gillning

:rofl:

Jag har viss förståelse (jag är väldigt dålig på att prata om mitt jobb på svenska för jag har i princip aldrig gjort det) men onödigt djävla tjurig är hon. Produktionens PR-folk hade gett henne talking points hon inte kunde använda på svenska så hon var tvungen att tänka själv...

1 gillning

Åttonde och senaste avsnittet var ju riktigt bra.:+1:t3:

JA! Nu händer det grejer. Ser fram emot nästa fredag.

2 gillningar

Riktigt bra serie detta. Sista avsnittet kommer när jag går på semester. Blir perfekt!

Har nästan varit sugen att läsa boken bara för att få reda på vad som händer, men jag har lyckats hålla mig :smiley:

1 gillning

Från sajten:


Säsongsavslutningen av ”Silo” släpps på fredag och Apple vill dela med sig lite av deras senaste succéserie.

Apple utnyttjar Twitters relativt nya funktion som tillåter längre videos. Det timmeslånga första avsnittet av science fiction-serien finns nu tillgängligt på Apple TVs Twitter-konto. ”Silo” har i skrivande stund 8.1 i betyg på IMDb vilket får klassas som ett väl godkänt betyg för en serie. Avsnitt ett till nio finns tillgängligt på Apple TV+ och säsongens sista avsnitt släpps på fredag.

3 days until the #Silo finale.

Here’s the entire first episode. pic.twitter.com/lIcTXCQ9D6

— Apple TV (@AppleTV) June 27, 2023

I ”Silo” där svenska Rebecca Ferguson spelar huvudrollen får vi följa en dystopisk framtid där människor lever i en enorm silo. På utsidan hotas de av en förgiftad och förstörd planet samtidigt som hemligheter och regelförbrytare stör livet inuti silon. Om du är intresserad av serien kan det vara värt att se första avsnittet som bjuder på en hel del spänning. ”Silo” är baserad på boken ”Ull” av Hugh Howey.

Via: Engadget

Ingen som sett slutet än?
Gillar ”twisten” men hade gärna sett några fler svar.

Såg sista avsnittet i fredags och gillade slutet. Ja, fler nya frågor än svar men gjorde absolut att jag ser fram emot säsong två.

2 gillningar

Bra slut inför en ny säsong. :+1:t3: