Dubbla skärmar till Macbook Pro

Fick ju hem Alogics hub i fredags och kom till jobbet nu på morgonen och kopplade ihop min Macbook Pro 16" med mina två skärmar på kontoret. Fungerade som en dröm!

Men nu till min fundering, är det någon fara att ha Macbook stängd? Den känns redan jävligt varm 🤷🏼 Hur gör ni andra som kör externa skärmar?

1 gillning

Ingen fara att ha den stängd. Min mbp 2015 körde jag alltid stängd för den slet med att driva en 4K60Hz och den interna skärmen.

1 gillning

Jag behöver nu adapter / kabel för min 2013 MacBook Pro. Mini display till DisplayPort som är av kvalite då alla tydligen inte funkar.

Tack :slight_smile:

MBP 2013 har Thunderbolt 2 och HDMI, ingen MiniDP.

Thunderbolt 2 till DisplayPort då :stuck_out_tongue:

Thunderbolt 2 använder Mini-dp som kontakt och stödjer “ren” Mini-dp. Så en vanlig mini-dp till displayport fungerar fint. cc @Randomdude

@Sevis Du får inte problem med att fläktarna går på högvarv när du kör externa skärmar?
Jag har en MacBook Pro 16" 2019 samt en Acer 27" 4K-skärm som jag har kopplat in direkt via USB-C-kabel och trots att totala cpu-lasten är under 10% drar processen WindowServer en hel del och fläktarna ligger på över 5000 rpm. Låter ganska mkt :frowning: Och detta är med locket öppet då jag gillar MacBookens keyboard och framför allt TouchPaden…

Kört nu sedan 07.00 och fläktarna hörs inte alls. Den är lite varm.

Jag har inte heller några problem med att fläktarna går pga extern skärm. Har också en 16" 2019 och en extern 4K-skärm. Har locket öppet.

Är ju så trist att Apple inte släppt egen skärm igen, (som cinema display) som bygger på iMac, LGs 5K eller samma design som Pro Displayn, fast mindre über bra. Räcker gott med en som har samma egenskaper som 5k, fast dra upp i 6k.

Kom igen nu Apple en 5k skärm och en 6k skärm med “konsument” priser. Hur ska jag annars kunna koppla upp min M1:a. Vägrar svart PCÄ skärm :hugs:

Nu har jag knappt något igång här, Spotify och Microsoft Remote Desktop endast.

Håller med dig @Henric

Jag valde denna fast 4K-varianten: Test: Acer H277HU - Usb-c-skärm till Macbook Pro - MacWorld

Tycker den är rätt schysst ändå för att inte vara designad av Apple…

Fin! Men trist upplösning… :hugs: