DreameBot D10 Plus håller hemmet rent

Sitter själv och kikar på robotdammsugare och blir helt snurrig av alla märken och modeller. Dreambot D10 verkar ju @Marcus_Attefors väldigt nöjd med och den fick fint betyg i M3:s test. Men @DennisKlarin var väl inte jätteimponerad i sitt test, bland annat körde dammsugaren in i saker på golvet som den enligt tillverkarens utsago ska klara av att undvika. I M3 skrev de att dammsugaren tvärtemot var en stjärna på att undvika leksaker, strumpor m.m som låg på golvet…

Hur har dina tankar gått @Simon_Nilsson ?

Håller med! :sweat_smile: Man blir lätt yr i robot-djungeln.
Vi vill ha en allt-i-ett robot.
Men det lutar åt en L10s Ultra för min del. Den står sig bra mot Roborock S7 enl många tester på YT. Men till ett lägre pris. Samt att Roborock dockstation skulle leda till säng i garaget. :joy:
S8 ser mer clean ut, men 16k är inte aktuellt.
Inväntar ngn rea. Sett att Dreame varit nere under 10k men ofta 10490.

Blir ju en slant, men gav 6300 för min Electrolux Pure i9 för snart 5 år sen, och det har ju hänt en del sen dess.

1 gillning

Haha trodde det var den tråden vi var i!

1 gillning

Tack för svar!

@Marcus_Attefors - är prisskillnaden också anledningen till att du valt Dream istället för Roborock?

1 gillning

Nä det var bara att vi chans att recensera just Dreame och jag ska inte skicka tillbaka maskinen riktigt än. Men väldigt nöjd med L10s Ultra!

2 gillningar

Långtidstest :ok_hand:t3:

1 gillning

Vi är nöjda än så länge. En rejäl uppgradering jämfört med vår gamla Neato D75. Suger rent mycket bättre och fastnar inte på möbler eller grejer och självtömningen är kanon. Moppfunktionen är ett skämt men det visste vi.

Mycket robotdammsugare för pengarna helt enkelt.