Dreame Z30 är en ny sladdlös skaftdammsugare med smutsdetektering

Från sajten:
image

Fler nyheter från Dreame och denna gång är det en ny sladdlös skaftdammsugare. Denna nya dammsugare sticker ut genom att kanske bli husdjurens bästa vän!

Dreame Z30 är en ny skaftdammsugare som fokuserar lite mer på dig som har husdjur i hemmet. Dammsugaren har en speciell borste för djurhår som kan användas för att suga upp hundhår vilket väl är önskvärt på flera sätt och en inbyggd LCD-skärm visar rengöringsresultaten i realtid. Det finns också LED-belysning på borstarna som gör det enkelt att upptäcka smuts i mörka hörn.

Den har dessutom smart smutsdetektering, avancerade filter och den starkaste sugkraften på marknaden. Motorn snurrar på i 150 000 varv per minut och sugkraften justeras baserat på mängden och storleken av smutspartiklar som detekteras. Batteritiden är upp till 90 minuter och i eko-läge klarar den 300 kvadratmeter på en laddning. Det medföljer ett antal olika utbytbara borstar och en flexibel adapter som gör det enkelt att dammsuga längs kanter och lister.

Rekommenderat pris för Dreame Z30 kostar är 6 490 kronor och mer information finns att läsa via länken nedan.

Källa: Pressmeddelande

Galleri

Är detta den bästa trådlösa skaftdammsugaren på marknaden just nu? Eller finns det andra alternativ man bör överväga i denna prisklass? Är i valet och kvalet att köpa en sån här då robotdammsugaren inte riktigt kommer åt på alla ställen.

Dreame gör riktigt bra grejer iaf. Har en själv men en äldre som är typ 5 år, fungerar lika bra fortfarande.

Låter ju lovande. Tyckte priset var helt okej också om man jämför med Dyson. Hur är det med tillbehör/reservdelar till Dreame?

Inte behövt några. Men lär finnas antar jag.

Jag kör på denna och det är den bästa skaftdammsugaren jag haft. Det är noll digitala skärmar, inga smarta appkoppling och annat tjafs. Det jag gillar mest är att batteriet kan klickas ur och bytas ut när det är dåligt inte alla tillverkare som gör så utan när batteriet är slut så är det bara att kasta hela skaftdammsugaren.

Sen städar den riktigt bra med!

1 gillning

Är även jag på jakt efter en ny. Köpte en "no-name" för ett par år sen, och den har nästan helt tagit över dammsugningen här hemma. Är så smidigt när den hänger på väggen och bara ta fram.
Blir otroligt märkbart när man går in i skrubben och ska slåss med sladd, slang och annat oknytt.
Så frågan är helt enkelt - vilken ska man satsa på? är det Dyson som är herre på täppan? Finns det en brake-even nivå gällande pris/prestanda?

Jag har en Dyson V8. Funkar utmärkt. Finns t.ex. nu för 3390kr på kampanj. Svårslaget.

Gillar personligen lite större företag där man kan få bra support i Sverige på svenska etc.

De är så förbannat fula bara, men suger bra!

1 gillning

Jag har den inte framme när den inte används :smiley: Ja den är definitivt inget man vill ha framme på mäklarens visningsfoton haha

2 gillningar

Ja just V8:an finns på radarn, men är lite svårt att provköra i butik, så all input mottages tacksamt!

Någon åsikt gällande V8 vs R10? vs Z30? eller annan lekkamrat i gemet? :slight_smile:

Bara testat R10 tyvärr, nackdelarna med den är ju själva fästet och att strömsladden hänger löst annars är det verkligen en toppenmaskin.

1 gillning

Jag är lite inne på samma frågeställning som @J08, vad är egentligen skillnaden mellan R10 och Z30? Jag kikade även på Dyson V15, den verkar ju också rätt schysst.

En annan grej som jag upptäckt är en rejäl QOL aspekt är att dammsugaren skär långa hår. Har ett inte oansenligt antal timmar fått stå och pilla bort hår som snurrat upp i spolarna.
Kunde inte se att varken V8 eller R10 har den funktionen, utan då behöver man upp ett par snäpp.

Vilken är det som gör det? Z30? Det har min Roborock S8 problem med.

Är också på jakt efter en ny, var nära att beställa nedanstående men funderar mer på om en modell liknande Dreame R10 är bättre? Kommer användas som komplement till robotdammsugare och en traditionell dammsugare som man drar efter sig, dvs dammsuga lite vid entrén, under bort och mindre ytor.

nej tyckte mig inte se att den hade något sånt, dock har jag sett det i Dysons modeller, "ett par pinnhål upp" i prisbild.
Känns ärligt som en dealbreaker, det vistas nämligen långhåriga människor i mitt residens, och är lite leds på att stå och pilla hår från dammsugaren.. :rofl:

Nu vet jag inte om den du länkar till har samma bottenplatta som den jag har som är en äldre modell, men det liknar det. Jag har en sån här variant, fast extra sugkraft och annorlunda borste, typ Husdjursanpassad.
Jag är inte nöjd med den riktigt. Allt smuts som syns typ brödsmulor som inte är minimala, suger den inte upp, utan föser framför sig. Den verkar gå för nära marken. Så smulor som ligger längs köksbänken sugs inte upp.
Utan då får man lyfta den över och hoppas det sugs in. Eller ta ut den mindre delen och böja sig längs golvet..
har nåt som liknar denna i utseende, minns ej modell. Köp Clean 500 cordless med prismatch | Tretti

1 gillning

Tack för din feedback!