Död Sonos One

Upptäckte idag att en av mina Sonos One som jag använder som bakhögtalare i vardagsrummet inte lyste.
Tänkte att sladden hoppat ur. Testat 2 olika kablar men den är helt död.
Så vad gör man.... Inköpt juni 2019 så går inte att reklamera. :man_shrugging:

Ingen garanti då är det ju bara att öppna och kolla om det finns någon säkring. Annars får du väl kolla med någon el kunnig om det nu är lönt att laga en sådan?

Låter jobbigt. Lättare att bara köpa en ny.:sweat_smile::joy::joy:

Har inte tänkt på det men Sonos One säljs ju inte längre. I alla fall inte från Sonos och deras återförsäljare.

Det är väl så tyvärr. Har det börjat att krångla så fortsätter det att göra det.

Kontakta Sonos
En polare hade en gen 1 Play 5 som bara dog. Han fick en ny pga av det var ett känt fel, dessutom gen 2 så han var nöjd :sweat_smile::crossed_fingers:t2:

1 gillning

Det märkliga är att när jag dragit ut sladden syns inte högtalaren alls i listan över enheter. Men när jag kopplar in den så dyker den upp men går inte att ansluta till. :thinking:

Har du provat resetta högtalaren ?
Prova dra ur strömmen ur andra högtalare i den gruppen och se vad som händer också

1 gillning

Skall prova det. Men får göra det imorgon och skall även kontakta Sonos. Något är skumt i alla fall för den verkar inte helt död.

1 gillning

Kolla också om du inte har någon uppdatering ligger och väntar

1 gillning

Testat reset?
Jag köpte en Roam SL som knasade ihop direkt, en reset löste det.

1 gillning

Skall kolla på det imorgon.:+1:t3:

Annars som tidigare sagt så är Sonos rent generellt väldigt generösa med reklamationer. En polare hade en Play:5 som inte såldes längre som gick sönder och han fick en ny (senaste modellen).

1 gillning

Pratade med Sonos idag men tyvärr kunde dom inte hjälpa mig med en ny enhet.
Det ända dom erbjöd var att om jag skickade in enheten så skulle jag få en rabattkod på 30%.
Så får se hur jag gör...

Men säljer någon en Sonos One i svart så köper jag gärna. :hugs:

Så en reset fungerade inte anar jag..

Den är ju helt död så inget händer när jag försöker göra det.