DJI Mini 3 Pro ger oss mer för samma gram

Från sajten:
image

DJI Mini 3 Pro har uppgraderade sensorer och bättre kamera men väger fortfarande under 250 gram.

Att hamnar under just 250 gram är viktigt. I flera länder krävs mindre eller ingen utbildning alls för att få operera dem. Detta gäller ej i Sverige eller EU då de i så fall måste vara “privatbyggda” och sakna kameror.

Kameran kan nu filma i 4K och har en sensor på 2,4 mikrometer och en bländare på f/1,7. Det betyder att den är lite bättre på filma och fota när det är lite mörkare än tidigare.

Ihopfälld DJI Mini Pro 3

Detaljer

  • Maximal flyghöjd: 4 000 meter (120 meter lagligt)
  • Maximal flygtid: 34 minuter (standardbatteri)
  • Maximal hastighet: 16 m/s (S-läge), 10 m/s (N-läge), 6 m/s (C-läge)
  • Maximal flygsträcka: 18 km
  • Maximalt vindmotstånd: 29 till 38 km/h “nivå 5”
  • Trådlöst internet: 802.11 a/b/g/n/ac
  • Bluetooth: 5.2
  • Driftstemperatur: 0 till 40 °C
  • Global navigering: GPS + Galileo + BeiDou
  • Sensor/effektiva pixlar: 0,8-tums CMOS/48 Mp
  • Objektiv: FOV: 82,1 / Motsvarande format: 24 mm – Bländare: f/1,7
  • Video: 4K/2,7K/FHD/Slow Motion: 1920 x 1080
  • QuickShot: Dronie, Raket, Cirkel, Spiral, Asteroid, Bumerang

DJI Mini 3 Pro

Priser för DJI Mini 3 Pro

  • Med vanlig fjärrkontroll (Som du dockar din telefon till för att se bild): 9099 kr
  • Med skärmförsedd fjärrkontroll: 10 899 kr

Trevlig liten rackare den där. Har den första DJi Mini och den räcker gott och väl för mina sporadiska hobbyflygningar.

Det jag är lite sugen på är den fjärren med skärm. Tycker alltid det är så mäckigt att hålla med och dribbla med telefonen.

1 gillning

Ok. Har aldrig haft en med skärm så inte tänkt tanken. Hade en Spark innan som ligger i havet utanför Kivik och den hade heller ingen skärm.
Dock var Mini klart mycket bättre än Spark på många punkter.

Spark kändes som en leksak delux.

1 gillning

DJIs kontroll med skärm är klockren. Den kan jag varmt rekommendera.

1 gillning

Jag är sugen på denna, men täcker man inte för skärmen med typ tummarna ?

Menar du på kontrollen eller telefonen. Svaret är nej på båda.

Tack!

Håller med, inbillar mig att jag skulle flyga mer med en skärm på kontrollen då det blir lite smidigare att bara lyfta.
Undrar om den nya kontrollen kommer kunna köpas löst och fungera med andra DJI?! RC Pro känns lite exklusiv bara för att man är lite lat ibland.

Efterforskade lite. Har en Mavic 2 Pro och som jag förstår är det Smartcontroller som passar till den och är OcuSync 2.0. Mini 3 Pro är OcuSync 3.0 så även om den kontrollen kommer gå att köpa löst så antar jag att den ändå inte kommer fungera till min.

Bakåtkompatibilitet är verkligen inte DJIs styrka.

Något tips vart man handlar som företag för att få denna drönare snabbast?

Den finns i lager hos flera åf tex Kjell (här är hela listan)