Digitalt anteckningsblock

Har så smått börja utforska möjligheterna med digitala anteckningsblock. Kollar runt lite smått och hade varit intressant att veta vad folket i bubblan använder. De jag tittat på är:

Vanlig iPad med Apple Pencil
Billigast då jag redan har iPad och bara behöver köpa pennan.

ReMarkable 2
Lite saftigt pris bara för anteckningar men om man använder den flitigt så kan jag acceptera den kostnaden. Klarar tyvärr bara eböcker som är DRM-fria

Kindle Scribe
Saftigt pris men är även en eboksläsare som hanterar alla böcker jag köpt från Kindle och andra ställen utan problem

Jag kör på mina iPads med Apple Pencil, det är underbart!

Gör sånna här anteckningar hela tiden.
När jag är på jobbet däremot blir det kollegieblock.

Det är dessutom på alla dina Apple enheter, detta ser jag på min telefon även om jag skrev det på paddan eftersom jag har aktiverat iCloud.

1 gillning

Ja, det kanske är där man ska börja och se om man verkligen kommer använda det eller inte...

Någon som har andra tips?

Använder Goodnotes:

Jag är tråkig och använder Onenote numera och lite Samsung Notes :blush:

Är det Anteckningsappen?

Ah det är den vanliga, verkar ha fått lite nya funktioner med.
Den frågade häromdagen om jag vill att den ska lära sig min handstil och snygga till det osv.

2 gillningar

Nu har jag beställt en Apple Pencil till min iPad mini och ska testa det digitala anteckningslivet :slight_smile:

4 gillningar

Annars kan du köra Apples Freeform, ännu mer användbart än "bara" anteckningar.

3 gillningar

Till jobbprylar använder jag bara OneNote, om det inte är snabbanteckningar för nån specifik grej som man bara behöver för att copy pasta nånstans, då blir det Notepad++. Privat är det Apple Anteckningar som gäller. Har dock aldrig varit den typen av person som antecknar mycket, jag håller hellre grejer i huvudet och kanske skriver ner några stödord här och där.

Har aldrig riktigt förstått mig på dem som sitter och antecknar allt som sägs på ett möte etc. Jag tycker det är jättesvårt att lyssna och vara koncentrerad på mötet och komma med invändningar, om jag samtidigt ska föra anteckningar.

1 gillning

Använder Anteckningar och Freeform.

Microsoft To Do här:
App för att göra-listor och uppgiftshantering | Microsoft To Do

Microsoft Todo tycker jag är riktigt bra. Min dag funktionen använder jag varje dag :blush:

1 gillning