Detta visades upp under State of Play – se vilka spel som kommer till PS5

Från sajten:


Igår så presenterade PlayStation nya spel till Playstation 5 som kommer ut under 2024 och senare.

För alla som älskar Hideo Kojima så fick vi se mer från Death Stranding 2 och Hideo avslöjade även att ett nytt spion-actionspel är under utveckling till Playstation 5. Utöver detta så fick vi även se Helldivers 2, Stellar Blade, Sonic X Shadow Generations, Zenless Zone Zero, Foamstars, Dave the Diver, V Rising, Silent Hill: The Short Message, Silent Hill 2 Remake och Judas. Även PlayStation VR2 fick lite kärlek med bland annat Metro Awakening. Här kan du se alla trailers som visades upp:

Mycket som kan bli bra som visades.

Baserat på videorna ovan så känns det som att det i stort sett bara är tal om mörka och ”hemska” spel. Är det sådant som marknaden främst vill ha nu?

Mig passar det bra, mörker, elände och hopplöshet är det mesta jag spelar fyllt av.

Barnspel kan fortsätta vara på Nintendo.

Mig veterligen har spel som Spiderman och Horizon varit bland med bästa på plattformen. Knappast några mörka och/eller hemska spel. Fler av den typen istället för det trista här ovan.

Jag menade att det passar mig bra som hellre spelar spel Som typ Dark Souls, The Witcher, Bloodborne och Lies of P från förra året.

Medan Mario och Pokemon Som sålts triljardersmiljarder, men för mig är det bara trams och en spya av färger.