Det pågår visst en Stockholmsdebatt

Jag har börjat förstå att det just nu verkar finnas ett mode i stockholmare som dissar Stockholm. Jag finner det problematiskt. Det är nämligen så att vi skåningar har gjort infrastrukturell karriär på att säga att stockholmare är problematiska och bara skall ha allting. Det har varit mycket framgångsrikt och får ej hotas av att stockholmare själva börjar problematisera stan.

Nadia Jebril (Skåning, naturligtvis) skriver det bäst. (Kan vara betalvägg)

Bifogar ett vykort på Stockholms fulaste plats.

1 gillning

:heart: Stockholm

För övrigt en naturskön bild om man jämför med Slussen:

Imponerande att du har koll på sådant! Jag hade ingen aning om denna existentiella ångest.

Verkligen en av de töntigaste debatterna på länge. Får mig att tänka på en nyhet i slutet på veckan. En man försvinner i Turkiet. Ett sökuppbåd sätts upp. Den saknade mannen vet inte att han är saknad och när han kommer hem ser han ett sökuppbåd och ansluter sig till det. Han letar alltså efter sig själv.

Dessa Stockholmskritiska skribenter letar efter sig själv. De vet bara inte om det.
https://www.gp.se/nyheter/världen/försvunnen-man-deltog-i-sökinsats-efter-sig-själv-1.56053766

4 gillningar

Avundsjuka är sällan klädsamt.

Vem är avudnsjuk på vem? Stockholmare på de som flyttat eller de som flyttat på de som bor kvar? :slight_smile:

1 gillning

Alla verkar det som. :joy:

hehe, är inte avundsjuka det som driver världen framåt? :slight_smile:

Du kan vara något på spåren där! :smiley:

Mats Jonsson har gjort en fantastisk serie om detta:

1 gillning

Tycker att han dödade hela debatten med den serien.

3 gillningar

Orup var inne på det redan för 30 år sen :wink: