Dessa abonnemang ryker när svensken sparar

Från sajten:
image

Vad är det egentligen som vi svenskar drar ner på när det verkligen behövs? Tittar vi på tjänster så ligger strömningsalternativen risigt på det visar Anyfins statistik.

Anyfin har presenterat en sammanställning över vilka produkter och tjänster det är som sägs upp när pengarna tryter i plånboken. Statistiken baserar sig på företagets tjänst “Abonnemang” som gör det möjligt att avsluta tjänster och abonnemang i deras app. Den visar även hur mycket användaren sparar in på att säga upp en tjänst och i snitt ligger detta enligt Anyfin på 596 kronor per månad.

Här är de streamingtjänster och abonnemang som avslutats (procentuellt av alla uppsägningar i appen):

  • Hyresgästföreningen 10,5 %
  • HBO Max 10,3 %
  • Viaplay 9,4 %
  • Discovery+ 7,7 %
  • Nextory 7,6 %
  • Nordic Wellness 6,2 %
  • Storytel 5,9 %
  • Fitness24Seven 5,4 %
  • Tele2 4,5 %
  • Disney+ 3,5 %

Vad har du avslutat för abonnemang?

Källa: Pressmeddelande

Netflix och Disney+ har åkt ut, men det är mer rationalisering än för att spara.
Hade ganska många streamingtjänster igång och hinner inte kolla på allt så växlar mellan dem. Disney+ kommer bli ett par månader igen snart för att kolla Mandalorian och lite annat.

Trodde kyrkoavgiften skulle finnas med på den här listan :laughing:

3 gillningar

Behövs ju inte längre, gud (Zlatan) har ju gått i pension nu.

Ligger väl inte inom det mest omedelbara medvetandet hos allmänheten.

Lite förvånad angående Hyresgästföreningen. De kämpar ju för lägre hyror, varför minska deras resurser?

(Angår egentligen inte mig eftersom jag bor i en bostadsrätt. Men frågan är intressant.)

Borde man inte ta ett par easy wins (som villaägare varjefall) Minder sopkärl, lägre tömming frekvens , och kompostera själv. Brukar göra en del på sop och avfallhateringen varjefall i min hemkommun

//Daniel

Inte möjligt längre när man fått två fyrfackskärl. Gick förr då vi hade ett grönt och ett brunt kärl, man behövde inte ens ha båda.

Sant jag lever i det förgångna :slight_smile: går fortfarande här men när du säger det så är den tiden räknad. Och så får man höja sin sopskatt.

//Daniel

Apple TV Plus är avslutat. Mest för att Tele2 la till Viaplay och Tele2 Play i mitt befintliga abonnemang. Behöver inte så många streamingstjänster.

Förra året strök vi Story Tell och Apple TV. Bägge är av det dyrare slaget och de användes inte, så det var inte direkt svåra val.

Det har gått tio år sen sist fast nu har åter Jolly Roger hissats. :pirate_flag:

Har inte plockat bort något än, det får rulla på som vanligt.

Netflix, Storytell, AppleTV+ och Readly har åkt eftersom det användes rent för sällan. Disney+ åker nog nästa gång, men betalar ett år åt gången. Det räcker med Youtube som underhållning för min del.

Spotify har kastats ut. Den blev bara jobbigare och grötigare ju mer funktioner de slängde in i appen. Och en massa tips som slängs upp i ansiktet på en. Jag vill bara kunna starta en spellista med musik snabbt och enkelt men det har de byggt bort. När Apple Music kom till Tesla så var valet enkelt att välja bort Spotify.

2 gillningar

Tycker du Apple TV är dyrt?

Absout Ifall man inte använder det och redan har 4 andra streamingtjänster.

Är för gammal för att pirata och hålla på. Jag startar ett abonnemang och avslutar när jag inte har något att titta på.

En annan faktor är att jag i princip inte villl ha några tredjepartsappar alls på min dator (tack vare en Adobe-prenumeration för något år sedan, som i tid och otid spammade sönder min gamla Mac men filer och program jag aldrig bett om).

SVT play räcker förvånansvärt väl om man inte vill betala extra.

1 gillning

Nu laddar man inte ner nått nuförtiden, det har ju hänt en del på tio år. :wink:

Jag upphörde med HBO Max för något halvår sedan. Backkatalogen är ju fantastisk men nyproduktionen innehåller alltför mycket pekpinnar för min smak.

Det jag har nu är YouTube Premium, Amazon Prime, Nextory och Cmores största paket. De två första kommer jag inte att släppa men de två senare kan ryka till hösten.