Den 14 oktober kommer "Shantaram" till Apple TV+

Från sajten:
image

I oktober kommer Apples senaste dramaserie Shantaram ha premiär på Apple TV+ och i serien får vi följa den förrymde fången Lin Ford som spelas av Charlie Hunnam.

Den 14 oktober kommer det släppas tre avsnitt av Apple TV+ nya dramaserie Shantaram som är baserad på romanen av Gregory David Roberts. I serien får vi följa Lin Ford som är en förrymd fånge i 80-talets Bombay. Det är ingen mindre än Charlie Hunnam som tar sig an rollen som Lin Ford och han känner vi närmast igen som den skinnpajsklädde MC-snubben i Sons of Anarchy.

Totalt kommer 12 avsnitt att släppas och premiären är som sagt den 14 oktober.

1 gillning

Detta gjorde min dag!:star_struck:
Som jag har väntat. Dom köpte ju rättigheterna för ganska längesen och trodde detta lagts på is.
En fantastisk bok om en helt galen och underbar resa som huvudpersonen gör. Bygger delvis på en sann historia.

2 gillningar

Förbereder mig.:hugs:

2 gillningar

En trailer ute nu för Shantaram.:star_struck:

Från sajten:


Shantaram har premiär den 14 oktober på Apple TV+ och nu har första trailern för serien släppts.

Serien är baserade på den bästsäljande boken med samma namn där vi får följa Lin Fords flykt till åttiotalets Bombay. Lin som brottats med ett heroinberoende blir fängslad efter ett rån men rymmer senare och slår rot i Bombays slumkvarter.

Där öppnar han upp en sjukvårdsmottagning men fortsätter även en kriminell bana som pengatvättare åt maffian. Producent är Steve Lightfoot som tidigare varit med och producerat serier som Hannibal, Narcos och The Punisher.

Via: Appleinsider

Pepp på denna!

Boken är helt otroligt bra, en av de bästa jag läst. Rekommenderas varmt :orange_heart:

Finns en uppföljare också, Bergets skugga, som är värd att läsa. Inte lika bra som Shantaram dock, men kul att få veta vad som hände med Lin efter de hektiska första åren i Mumbai.

1 gillning

Är också riktigt pepp!
Lyssnade på boken när den släpptes och inläsningen är underbar.
Så när jag såg att serien äntligen var på gång lyssnade jag om.
Kanske skall lyssna på Bergets Skugga nu då.

1 gillning

Ja jag tycker iaf den är värd att läsa eller lyssna på. Lever inte upp till samma slagkraftighet och intensitet som Shantaram men som sagt kul att veta vad som hände sedan :smiley:

2 gillningar

Ikväll finns det bara en sak att kolla på!

4 gillningar

Blir säsongsavslutningen av ”Maktens ringar” först.

1 gillning

Den blir det när frun lagt sig.:nerd_face:

Senaste avsnittet var dock lite av ett sömnpiller.
Hoppas på lite mer action ikväll.

Ska regeringen hålla tal nu igen?

Japp! Uffe kommer meddela att han avser att regera med stöd av Sauron.

1 gillning

Tråkigt att det redan är säsongsavslutning av den. Kändes precis som nu börjar det när jag kollade det senaste avsnittet

1 gillning

Sett dom fyra avsnitten som släppts och frun och jag är båda mycket nöjda hittills. Fångar verkligen atmosfären i boken. :star_struck:

1 gillning

Kul! Ska snart börja kolla :blush:

Har sett de fyra första nu och jag älskar den :heart: Gör boken rättvisa tycker jag, iaf så långt

1 gillning

Sad Happy Hour GIF

Har svårt att bestämma mig riktigt vad jag tycker om filmatiseringen. Tror jag kommit fram till att jag tycker om den för att jag älskade boken. Men som fristående serie känns den inte som en riktig hit.

Har inte sett sista avsnittet ännu ska tilläggas.

1 gillning

Fan vilket pissigt slut nu när man vet att serien ska läggas ned :angry: