Deklaration för 2022 – hur gick det?

Nu går det att deklarera på Skatteverket.se

3647 kr tillbaka.

1 gillning

Efter ett besök hos revisorn så blev 6K i rest 12K tillbaka. Så det blev till att skicka in blixtsnabbt.

3 gillningar

Jag brukar gå åt andra hållet efter revisorns trixande med K10 och trams. :stuck_out_tongue:

1 gillning

Ja K10:klarar man ju inte själv att fixa.

K4 och K10 är två riktigt ångestladdade blanketter.

1 gillning

K10 skriver jag av i princip samma som förra året, bara lite högre belopp. Det som en måste göra om får aä-utdelning är att räkna bort det/dom förinskrivna beloppen på Ink1 eftersom dom automatiskt förs tillbaka från K10, annars blir det dubbelt.

Om man har lite frågor kring skatt så har en polare utvecklat SkattGPT som bygger på ChatGPTs api:er

2 gillningar

image
Måste man göra konto för att din polare vill ha ens e-postadress så får det vara för min del. Då kan jag mejla eller ringa skatteverket direkt istället.

Anledningen till att han har gjort det är för att den inte ska spammas med förfrågningar.

Och där var skattepengarna på kontot.:moneybag:

Jag får vänta då jag ändrade min deklaration och det gör jag gärna. :joy::joy:

Du kan ju använda Apples dölj min epost-tjänst.

Jag får hjälp med deklarationen. Kostar en slant men det blir i alla fall rätt, och i tid :wink:

Min fysiska har de inte ens öppnat än. :rage:

Jag mejlade mina frågor till Skatteverket och har fått svar. Tog någon dag men då vet jag att de stämmer och inte är utdaterade. Har inte skickat in deklarationen ännu men är inte rädd för att jag inte ska hinna i tid nu när jag har svaren.

Jag har jord/skogsbruk, så det är en massa grejer runt sådant som jag inte klarar av att deklarera själv.

Precis fyllt i bilaga K6 och skickat in deklarationen.
Gött att vi fick en färdigifylld pdf från mäklaren så man slapp fundera över alla rader i en bilaga hos skatteverket :sweat_smile:

1 gillning

Det va smidigt, har hjälp mamma och göra henens deklaration efter husförsäljning och även efter dödsbo efter pappa. Har inte fått någon vidare hjälp från mäklaren tyvärr så har varit lite att pyssla med

2 gillningar

Min mäklare erbjöd gratis Lexly för att skapa K6 vilket var smidigt men sen funkade export/import hos Skatteverket sådär och jag höll på att missa en massa avdrag...

Beklagar din fara frånfälle och trist när en inte får hjälp när det behövs.

1 gillning

Tack, det löser sig men intressant att många verkar få hjälp av mäklarna eller någon tjänst dom har. Vi fick iaf ett mejl ”glöm inte deklarera” förra veckan, alltid nått :joy:

1 gillning