Deco M9 Plus - mesh för vanligt folk

Yep, har min kopplad direkt i Comhem-modemet som är bryggat. Så M9an är min router.

Har du några hubbar för hue eller trådfri och i sådana fall har du löst det? Kopplade i comhem-routern?

Massor, Trådfri, Telldus, Hue, Xiaomi*2, säkert glömt nån :smiley: . Direkt mot M9, inga problem.

1 gillning

Hur har du löst det, ethernet-switch?

För smart-prylar? Bara direkt på M9ans WiFi. I min mancave har jag en M9 som pratar trådlöst med router-M9an. Vid M9an i mancave så har jag switch där NAS, dator etc är inkopplat med ethernet.

En primär där fiber går in och 2 trådlösa
Nu har jag ca 4 meter mellan i en triangel
Har bra täckning i hela huset ca 16 x 8 meter 1.5 plan och hyfsat i trädgården. Innan hade jag 6 meter fågelvägen

1 gillning

Kanske var otydlig.
Hub för trådfri. Hub för hue, Hub för xiaomi. Hur har du kopplat dessa? Hubben behöver ju ethernet-kabel

Ah, sorry, yes ethernet switch till Trådfri och Hue. Xiaomi-hubbarna kör trådlöst.
Det finns två ethernetportar på M9an.

2 gillningar

Kittlar i köptarmen.
Min airport extreme räcker inte riktigt till och känns onödigt att köpa en till. Vi letar hus så kanske värt att köpa mesh nu när man ändå eventuellt behöver byta ut routern hemma?

Om du ska köpa hus snart så hade jag skaffat Ubiquitus dream machine pro och köpt en ap nu för att sedan ev utöka flera när du flyttar till huset.

Någon som har problem med homekit med dessa installerade?

Känns sjukt overkill eller?

En vanlig Dream machine med en extern ap när du flyttat till huset går nog lika bra.
Jag kör en usg i huset men jag har inte så höga krav på bandbredd. Bara stabilitet och det lever den upp till.
Lika bra att satsa på något bra.

Så Deco M9 Plus är inte bra, det är din erfarenhet. :laughing:

Har inte testat M9:an men har hittills inte träffat på mesh-nät liknade demsom jag har blivit särskilt imponerad av när det gäller hastighet eller stabilitet.
Har man möjlighet så tycker jag att man ska ta ett kliv upp ovanför de vanliga konsumentgrejerna. Brukar löna sig i längden. :slight_smile:

Det är ju kanon. :laughing:

Ser ju ut att funka skitbra med tanke på den andra tråden om M9 här på forumet :wink:

SBS som alltid. :slight_smile:

Finns det en tråd till!? Damit, ingen ordning och reda i världen längre!

Det var en tråd om Homekit-problem i enn Deco M9 Plus nätverk.