De här spelen kommer till PlayStation Plus-katalogen nu i oktober

Från sajten:


Den 17 oktober kommer PlayStation fylla på sitt spelbibliotek för prenumeranter av PlayStation Plus Premium och PlayStation Plus Extra och det är en rätt härlig blandning av bra spel.

I slutet av oktober kommer du kunna smälla på dig trikåerna och bege dig ut på gatorna i Gotham och bekämpa brott i Gotham Knights. Vill du hellre kastas ut i rymden på en kolsvart rymdstation där mörkret är minsta problemet så kommer du kunna få just den upplevelsen i Alien: Isolation. Är du trött på både utomjordingar och skurkar så kanske zombies faller dig mer i smaken och det är rätt nice att stå och puckla på zombies på en tropisk ö i Dead Island. Uppföljaren till Dead Island har vi sedan tidigare recenserat och vad vi tyckte om det spelet kan du spana in nedan.

Utöver spelen som redan är nämnda så kommer “The Dark Pictures Anthology: House of Ashes, Disco Elysium – The Final Cut, Outlast 2, Elite Dangerous, FAR: Changing Tides, Gungrave G.O.R.E., Eldest Souls och Röki. Samtliga spel är tillgängliga den 17 oktober.

Källa: PlayStation

Hur funkar det där med Playstation Plus? Finns det olika typer av medlemsskap som ger olika fördelar/tillgång till olika grejer?
Har sneglat på en PS5 länge, börjar bli riktigt sugen nu.

Exakt så! Här kan du kika på alla olika medlemsskap:

https://www.playstation.com/sv-se/ps-plus/#subscriptions

Jag tycker Extra täcker mina behov då jag inte har intresse av att strömma spel via molnet, inget intresse av att spela gamla spel som kom till tidigare, äldre konsoler. Med Extra får jag 3 spel varje månad som jag får behålla och spela hur mycket jag vill så länge jag prenumererar. Skulle jag säga upp Extra så har jag dock kvar spelen om jag skulle börja prenumerera igen ett år senare. Och med Extra får jag även tillgång till deras spelbibliotek där det läggs till nya spel varje månad (i den katalogen försvinner spel ibland med).

Tack för det :blush: dum fråga kanske, men krävs det PS+ för att kunna spela online mot/med andra?

Jajemensan det måste man! Men skulle du köpa en PS5 så är det en no brainer att hoppa på Extra-abbet då kommer du ha att göra lång tid framöver =)

1 gillning

Fått erbjudande via en bekant som jobbar på en av de större kedjorna att köpa ett PS5 Disc Edt. För 5700 spänn. Måste ju ändå vara en ganska okej deal. Vill inte ha no-disc, då jag har en del vänner o bekanta som brukar tröttna på sina spel, så det kan vara trevligt att rotera dem lite mellan varandra (spelen alltså) :blush:

Det är ju inte ens något att fundera på, det var vad jag betalade när den lanserades och nu ligger den väl på typ 7 000? Ja med diskläsare är mer vettigt, dessutom är det fortfarande billigare att köpa spel på skiva än digitalt =)

1 gillning

No-disc edition är en tusenlapp billigare, men tänker att man har igen det ganska fort om man lånar/köper billigare spel på skiva. Vilka spel är det som gäller nu då? Har inte spelat på några år nu så jag är lite förvirrad över utbudet. Mest intresserad av FPS och Open World spel (typ Battlefield, GTA och COD och liknande) men även lite racingspel och sånt.

En spelserie som du inte får missa är Spider-Man som är exklusivt till PS5. Håller på att recensera senaste spelet i serien nu och.. ja jag får inte säga något men ja. Spider Man.

1 gillning

Horizon-spelen är riktigt bra och open world. The Last of us-spelen kan också rekommenderas, dock inte open world.

Jag tänkte direkt på Forza Horizon, det spelade man på den tiden Xbox 360 var the latest and greatest. Men gissar att det du menar är något helt annat :slight_smile: Last of us skulle absolut kunna vara intressant. Sedan längtar jag tills GTA VI släpps, det kommer bli episkt.

Horizon Zero Dawn och Horizon Forbidden West tänker jag på. Forza Horizon finns tyvärr inte till Playstation. :slightly_smiling_face:

1 gillning

Skulle säga att alla de spelen är ett måste. De är de absolut bästa spelen jag någonsin har spelat.

1 gillning

Jag måste slå ett slag för From Softwares spel.
Svåra med rättvisa, bara Elden Ring som är open world, men många där världen är ihopkopplad då man låser uppgenvägar som underlättar ens framfart.

Dark Souls 1-3
Bloodborne
Elden Ring
Demon Souls

1 gillning

Bästa spelen senaste 5 åren enligt mig är nog
Red dead 2, Days Gone, Horizon x2, Ghost of Tsushima sen får väl The Witcher 3 och GTA V vara med då de kommit i ps5 version :wink:

1 gillning

Hur var COD MWIII betan? Verkade det vara nåt att ha? Jag var löjligt förtjust i COD WW2.

Vet faktiskt inte, jag råkade ge bort min egna kod haha.

Hoppas det inte var till mig för jag råkade vaska min då jag registrerade koden på fel konto :man_facepalming:t3:

Haha minns inte vems det var så om inte annat så säger vi att det inte var din :smiley: