Datorkrig

SBS
Ställer man in rätt blir dator/telefon aldrig full.

Nja, deras offloadfunktion är helt bedrövlig. Hade 3gb ledigt på disken och vår iCloud Drive som vi har gemensamt för Macradion tog upp 80% av disken och trots så lite utrymme gjordes inget för att filerna skulle bara finnas i molnet. Vi har alla fyra upplevt samma sak.

Apple har mycket att jobba på där. Sen även om man väljer att ta bort nedladdningen av en mapp/fil så görs det inte heller alltid. Slutade med att vi radera massvis av filer från iCloud Drive istället.

Så upplevde mina vänner det med. Tråkigt men sant

Jag gick från NAS till Onedrive och Google Drive. Google Drive har jag som backup på det viktigaste. Ca 1.5 TB data på Onedrive delat med min fru och kidsen kors och tvärs. Laddar jag upp samma mängd data så är Onedrive överlägset snabbast. Google Drive har inte samma funktioner vad gäller att välja vad man vill ha var, där är Onedrive med överlägsen. Det som saknas är bildvisning som inte är i klass med Google och Apples appar. Men efter att ha testat när jag hjälpte en vän så är iCloud Drive en leksak i jämförelse med Onedrive :slightly_smiling_face:

Jag hatar OneDrive haha, vi kör det på jobbet och det strular rätt friskt faktiskt för våra 600 användare. Jag hoppas Apple fixar alla sina problem och ger oss lite bättre möjligheter på WWDC!

1 gillning

Det är nog Orbis fel och inte Trådfris :slight_smile:

Jag hatar Dropbox. Förstår inte varför den måste ha access till hela disken och inte bara sin katalog. De gjorde en sak bra och sedan kom de på att det inte var nog så då gick allt åt helvete.

Var innan Orbi :slight_smile:

Som sagt aldrig haft problem och då har jag ändå 900GB i iCloud.

Tur att det finns valfrihet då :slightly_smiling_face:

Nej du verkar vara Apples VIP-kund :slight_smile: Bara att gratulera att allt fungerar perfekt för dig!

2 gillningar

Hånfull?

Avis!

Vilken förolämpning.

Vet inte hur många som inte begriper “optimerad lagring” och dessutom inte klarar av att läsa enkla beskrivningar. Det kallar jag SBS

Spelar ju mindre roll om funktionen ändå är trasig :slight_smile: En snabb googling ger kopiöst med träffar om just detta problem som jag beskrev ovan.

2 gillningar

Trasig? Den är inte trasig. Trasig innebär att den inte fungerar alls. Det gör den bevisligen.

Oavsett så kan man inte välja vad man vill skall stanna i molnet och vad som skall finnas på enheten. En leksak jämfört med Onedrive när det gäller funktioner

Om den funktionen är livsviktig så väljer man en annan tjänst

Googlar man på Onedrive är det problem med synkningen på den också. Är den tjänsten också trasig?