Datorkrig

Kör win både på jobbet och privat, aldrig strul. Riktig arbetshäst för seriösa digitala kreatörer.

2 gillningar

Problemet med Windows är att det saknas appar för touch.

1 gillning

Jag har en Asus flip med touchskärm tycker det funkar rätt bra. Men använder det inte så ofta, är en man som gillar möss. Edit: vilket iof inte är helt sant, när jag programmerar kör jag 100 procent tgb. Resharper <3

Japp, möss och tangentbord är meganice i de flesta fall. Men i många fall vill man bara vända på skärmen och köra bakåtlutat läge och då finns det inte några appar att tala om.

Jag konsumerar på ett helt annat vis, mycket mer aktiv när jag är online, vill ha tgb för att skriva osv. Synd Windows slutade med sin telefon satsning, de hade en unik lösning som varken android eller iOS har.

Edit: Jag gör helt andra saker i bakåtlutat läge

Att apple hämmar innovation är ingen nyhet :stuck_out_tongue:

Du skulle inte har en smartphone idag om inte Apple hade släppt iPhone så snacka goja

1 gillning

Enda sättet att rensa en Mac, https://www.youtube.com/watch?v=3FuaCpamXLU

bye

2 gillningar

Det är inget hat? jag älskar mitt kulfång

bye

Jag älskar mitt kulfång

1 gillning

haha, du hade inte haft en smartphone utan android heller utan en ipod med 3G. All innovation sedan första iphone har skett av Android. Sedan ska vi inte glömma att operativ som Windows Mobile banade vägen för första iOS.

Nonsens…du verkar leva i en narcissistisk parallellvärld

Android started over…

Alla lånar av alla, titta bara på iOS och dess statusbar, rak kopia från Android var glad konkurrensen finns, det är bra för innovation. Till skillnad från ditt patenttroll som hämmar utvecklingen via patent, stämningar och stängd källkod.

Faktum är att du inte skulle ha en smartphone idag som den ser ut nu utan Apples hjälp. Det måste verkligen svida när du tänker på det.

Och du skulle inte ha en iPhone som den ser ut idag utan Windows Mobile eller Android

1 gillning

Du vet inte den korrekt definitionen av patent troll. Men det är ju väldigt enkelt att slänga sig med påståenden som man inte begriper.

Patenttroll är en pejorativ term. Ordet syftar på en person eller ett företag som upprätthåller sina patent mot ett eller flera påstådda intrång på ett sätt som (av den part som använder termen) uppfattas som otillbörligt aggressivt eller opportunistiskt. Patenttrollet agerar ofta utan någon avsikt att tillverka eller marknadsföra den patenterade uppfinningen.

Jasså det är något som din hjärna bara hittar på. Vi vet facit och det är att Apple startade allting med hur en smartphone ser ut. Något som jag redan har visat med citat från folk som jobbade på insidan